Publicerat Oktober 17, 201015 yr Tjena. Finns säkert massor av trådar om det här, men lat som jag är så orkar jag inte leta Till själva frågan- Är ute efter en bössa till toppjakt, alltså en flackskjutande caliber. så frågan är vilken caliber ska man välja, 222rem 223, 65x55. ja, det finns säkert massor. Men hur pass mycket "Känsligare" är en cal 222 kula i lite blåst i jämförelse med 6.5:an?
Publicerat Oktober 17, 201015 yr Tjena.Finns säkert massor av trådar om det här, men lat som jag är så orkar jag inte leta Till själva frågan- Är ute efter en bössa till toppjakt, alltså en flackskjutande caliber. så frågan är vilken caliber ska man välja, 222rem 223, 65x55. ja, det finns säkert massor. Men hur pass mycket "Känsligare" är en cal 222 kula i lite blåst i jämförelse med 6.5:an? 6,5x55 är bättre på allt tycker jag.
Publicerat Oktober 17, 201015 yr Författare härligt. Har troligtvis fått tag på en cg 1900 6.5x55. så då blir det nog till att köpa den om den skjuter bra är det en bra bössa föresten?
Publicerat Oktober 17, 201015 yr härligt.Har troligtvis fått tag på en cg 1900 6.5x55. så då blir det nog till att köpa den om den skjuter bra är det en bra bössa föresten? jag tycker den oftast är lite högt prissatt men nog funkar den, själv tycker jag 1900 kolven är lite opassande för liggade skytte.