Publicerat Oktober 18, 201015 yr Det satt ett par fästen på min senaste bössa. Ser gedigna ut men jag har för lite kunskap för att veta vad det kan vara för några och vad de brukar kosta ute i handeln... Det främre fästet är svängbart och det bakre justerbart i sidledd. De är märkta med ett "R", se bild. 1" ring, relativt höga, fick in en 50mm tub, borde kunna få in 56 men då blir det tight...
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Jag skulle gissa på att det är ett vridmontage likt Apels vridmontage men det ska va osagt, R:et kan stå för release annars vet jag ej. Inväntar på kunnigare folk mvh
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Författare Var visst inte så tydlig men det rör sig om ett fast montage.
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Med största sannolikhet Redfield STD, kompatibelt med Leupold, Burris och Millett.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare Lägger in en annan bild. Fästet är alltså fast monterat i bössan. Där finns mao inga weaverklackar eller så. Skruvarna i ringarna är har torq skalle. "R-et" finns i ett hårkors.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Lägger in en annan bild. Fästet är alltså fast monterat i bössan. Där finns mao inga weaverklackar eller så. Skruvarna i ringarna är har torq skalle."R-et" finns i ett hårkors. Med största sannolikhet gamla Redfield stål dovetail fästen. Bra fästen, håll i dom. MVH/Jocke
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare tack för svaren. då har vi sannolikt ringat in fabrikatet. eftersom ekipaget blev väldigt lyckat och välbalanserat samt har bättre potentiell skjutkapacitet än jag förmår prestera så kommer de absolut att få förlängt kontrakt på byssen.