Publicerat Oktober 18, 201015 yr tjena är lite nyfiken på vad man ska satsa på för märke på syntetstock och varför det märket?? midway har ju Bell and Carlson H-S Precision Hogue McMillan Stocks Ram-Line iaf till modellen jag är ute efter, ända jag har klämt på är en Ram-line och den tyckte jag inte om, hur är de andra???? Mvh /fredde
Publicerat Oktober 18, 201015 yr På en skala om 1-10 där 1 suger getpung och 10 är bäst Bell and Carlson 7 H-S Precision 8 Hogue 5 McMillan Stocks 9-10 Ram-Line 2 Ovanstående är mina åsikter, generella och meddelade utan hänsyn till att det inte har angivits någon närmare modell att bedöma. /Christian
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Även om nu McMillan är dyrast, så är dom ändå i en klass för sig! Och då menar jag inte att tex Bell&Carlson och H-S Precision skulle vara en sämmre produkt. Den stora skillnaden, är att McMillan har så oändligt mkt fler fräs program för olika lådor, underbeslag, trycken och pip-profiler. Sedan kan man också välja sin egna färgkombinationer om man känner för det. Det går nu också att få i princip alla stockar med lätt kolfiber fyllning ( EDGE technology) Går också att få stocken med eller utan nätskärning och kindstöd. Man har också en del olika tillbehör att välja på, som rembygelfäste och underbeslag och annat "lull-lull" Att man dessutom kan beställa dom direkt från dom utan några giriga mellanhänder, är också ett stort plus!!! (Ringer man och pratar med dom trevliga tjejerna i kundservice, så går dom flesta önskemål att lösa!) Nä, för egen del så köper jag ingen annan syntetstock än McMillan numera...