Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

lillebror till den stora kniven (Uppdaterad med bilder på slidor)

Featured Replies

Publicerat

Här är en lillebror pågång till den stora kniven med Bowie stuk. Den har jag också gjort av renhorn, mässing,läder, stabbat masur björk. Blad längden är ca 7 cm. Ska göra en nätt liten slida till den också när jag får tid. Vad tycker ni??

mvh Kimmo Lilja

ett-62.jpg

tv-60.jpg

tre-48.jpg

Publicerat

Otroligt snyggt arbete Kimmo! :D

Publicerat

Tjusigt, fast jag föredrar mörkt trä i handtaget :D

Lägg ut dom där på ebay så folket i usa får se dom... då lär du nog kunna få några tusenlappar för dom som ett par... skriv ett äkthetsintyg och underteckna också B)

Publicerat
  • Författare

Tackar o bockar.

Joo, jag vet så är det nog kanske.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Ooooo, fin! :D

Publicerat

Hållaer med samtliga föregående talare!

Dahlas förslag är faktiskt ingen dum idé... Hade varit kul att få följa budgivningen och höra slutsumman. Det är ju inte tu tal om att du gör fina grejer! Du har inte misslyckats denna gången heller... :D:D

Publicerat

Kimmo du ska absolut marknadsföra dig i staterna. Dina knivar är mästerverk .Bara du inte trissar upp priserna här på jaktsnack :rolleyes:

Publicerat
Kimmo du ska absolut marknadsföra dig i staterna. Dina knivar är mästerverk .Bara du inte trissar upp priserna här på jaktsnack :D

Jag har sagt det åt honom också att måste ha lite tålamod och inte pruta med sig själv nästa dag. :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Tackar mina vänner.

Skulle kanske vara kul att prova mer åt det hållet av världen. Har sålt några till USA och håller med om att det är andra pengar men men.... . Roligare att jägare eller samlare i Sverige använder mina knivar. Gör inte det här för at tjäna pengar på direkt utan när jag får lite tid och vill skapa något med händerna. Grymt rolig hobby om ni frågar mig. Självklart är det roligt att få en slant så att man kan köpa mer material och så, missförstå mig inte.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Stå inte i ljuset för dig själv. Du gör mästerverk jag lovar. Har sett andra knivmakare som sålt för dyra pengar men dom har inte haft din klass o känsla för materialet.

Publicerat
  • Författare

Tack det värmer.

Vi har många duktiga knivmakare här i scandinavien och vi har en fin tradition med att göra knivar. Har en arbets kompis som kommer hem till mig ibland och gör kniv. Hjälpte honom i början med lite råd och så och nu tycker han att det är jätteroligt. För mig är det kul när jag känner att kanske jag ger inspiration på något sätt till flera att prova hantverket. Det är trots allt en fin tradition vi har och kan dö ut om inte fler vågar att börja pröva. Skulle vara tråkigt tycker jag om allt måste komma från fabriker och vi glömmer bort hur man skapar själv med händerna. Är helt övertygad att de flesta av er på det här forumet skulle kunna skapa fina knivar om man gav sig på att bara börja. Säger inte att alla kanske har ett så stort intresse som jag men iallafall så att man kanske ibland skulle kunna göra sin egen kniv när man behöver en ny tex: till jakten osv. Sköter man om en kniv så har man ju den många år framåt.

Jag vet att jag skulle hjälpa till med det jag kan iallafall med råd osv... och det är jag övertygad de andra knivmakarna på forumet också skulle göra.

Ha de alla och tack för alla åsikter o värmande ord ni ger mig. Det är det som driver mig framåt.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
  • Författare

För övrigt så om någon är intresserad av knivarna så ge mig ett bud så får vi se om jag tar det. Kan bara säga att jag hade en hel del jobb med dessa.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Fina niven Kimmo. Utmärkt combo :rolleyes:

Seved

Publicerat
  • Författare

Tackar Seved.

Här kommer bilder på den slidan också. Gjorde matchande slidor. Vad tycker ni? Donade också dit läder snören för extra säkerhet. Blir ingen risk att man tappar kniven då i skogen.

mvh Kimmo Lilja

ett-63.jpg

tv-61.jpg

Publicerat

Jag gråter nog en skvätt. Det kommer inte att bli mer pengar i plånbok eller på kontot, men det kanske kommer att kännas lättare att gå vidare utan de knivarna då.. :)