Publicerat Oktober 20, 201015 yr Hej! Har hittat hit till det här forumet för jag har tänkt börja jaga. Problemet är att ja inte vet vad jag ska skaffa för vapen så jag vill ha lite förslag. Tänkte börja med 2 vapen. Främst har ja tänkt Jaga skogsfågel både med och utan hund. Toppjakt är oxå intressant och även ripa. Ripan hade jag tänkt jaga med kula på vintern. Andra djur än fågel jag tänkt jaga är bäver och lite rådjur och kanske någon räv.
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Tjenare! Jag skulle rekommendera dig att kika lite extra på någon 222a t.ex sako vixen är helt klart en fin bössa och allmänt omtyckt, dom brukar ligga runt 3-5000kr. Tror att en sådan skulle fylla dina behov av en klass2a. Ang hagel har jag ingen aning, äger inte ens någon hagel själv, jag är rakt igenom kulskytt
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Hmm, du behöver nog 3 Alt en kombi eller drilling. Vilken budget har du?
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Författare Hmm, du behöver nog 3 Alt en kombi eller drilling. Vilken budget har du? Då jag ska köpa skåp och det mesta runt jakten oxå så tänker jag inte lägga ut så jättemycket på "förstabössor". 0-10000 kr kan jag säga ska gå till bössor.
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Då jag ska köpa skåp och det mesta runt jakten oxå så tänker jag inte lägga ut så jättemycket på "förstabössor". 0-10000 kr kan jag säga ska gå till bössor. Något som är väldigt viktigt, och ganska många missar när dom börjar jaga är att dom lägger alldeles för mycket pengar på fina bössor, och köper billiga sikten, vilket är feeeeeel. Försök att köpa kvalitetsoptik, finns riktiga fynd på begagnatmarknaden, och lägg mindre pengar på bössan