Publicerat Oktober 21, 201015 yr igår var det dags igen, vi började med 2h i tornet för sista dovhjortspasset innan brunsten och vi hade en flock på 7+1bock, men dom stod jättetätt igrupp ända tills det blev mörkt, då smög vi till vakarkojan istället och vi hann bara in och öppna skjutluckan så rusade 7 grisar ut i lampskenet (kl 18.30) , dom var fulkomligt galna i en sörja som jag tömt ut ur fodertunnan jag hittade 2 dagar innan, tunnan försvann i från åteln tidigt i våras och var full med havre, grisarna hadde bökat ner den i vattnet i ett skogs dike och den måste ha legat där i dyn och jäst hela sommaren(havren såg intakt ut), jag tömde ut på chans men ångrade mig nästan när jag var klar för det luktade fruktansvärt ,men nu får jag väl lägga mer havre på rötning så jag klarar vinterns grispass (det känns nästan som man fuskar när man hittat nåt som drar så bra) grisen var iallafall en gylta på ca 50kg