Publicerat Oktober 22, 201015 yr 221 fireball med 2,5-10x42 ior. bössan fick en mycket härlig balans.
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Författare det är en cm kortad 223 kan man säga i klass tre men med möjlighet att ladda till klass två. http://stevespages.com/jpg/cd221remingtonfireball.jpg stocken och trycket är hunter, lådan och underbeslaget är vixen. pipan är en 50 cm LW med 1:12 twist. profil #1300 Standard Sporter. vikten är ca 3 kg. ska användas till fjälljakt och trädskällarjakt.
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Den ser väldigt fin ut, skjutit någonting eller kommer den direkt ut kartong?
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Bössan verkar trevlig men snälla köp en 3-9x36 Swarre och montera istället
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Författare Den ser väldigt fin ut, skjutit någonting eller kommer den direkt ut kartong? inte ett ända skott än men det blir på måndag.
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Författare Bössan verkar trevlig men snälla köp en 3-9x36 Swarre och montera istället ärligt talat var det planen länge och jag har en köpare på den där ior kikaren om jag vill sälja. men den är jäkligt vass i optiken (bättre än mina två andra ior kikare) samt att den är mycket fin att använda så den blir kvar. den väger bara lite över 400 gram och target rattarna har underbara klick. bössan är jäklig liten så jag tror kikaren ser större ut än vad den är. jag gissar att kolven är nästan oanvänd och lådan är i den närmaste ny den också så det ska bli ett rent nöje att göra denna bössa sliten. orginal kolven ska jag nog ge bort för jag har aldrig gillat vixen kolvarna.
Publicerat Oktober 22, 201015 yr orginal kolven ska jag nog ge bort för jag har aldrig gillat vixen kolvarna. Huvet på spiken... synd att det finns så få eftermarknadskolvar till vixen för resten av en vixen är ju trevlig.
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Författare Huvet på spiken... synd att det finns så få eftermarknadskolvar till vixen för resten av en vixen är ju trevlig. ja fasen vad synd det är men hunter kolven duger att rasta sig på, så om man inte är nöjd med sin vixen kolv kan det vara ett alternativ. har nu lekt med bössan i över en timme och jäkar vad passande den blev, bara sauern känns bättre i stående och knä jag älskar balansen.
Publicerat Oktober 28, 201015 yr Trivelig børse. Hitech Specialities Mini mauser stokk har god ergonomi og er enkel å tilpasse vixen. Bestill med LOP og kolbekappe ferdig tilpasset, skikkelig grisejobb å slipe disse ned. Lakk med karosserigrunning for understell til bil så får du en ru/god overflate som ikke sklir, deretter ønsket farge. Brått så knepper du 2-300 gram til fra riflens vekt. Rifla under veier iflg eier 3,0 kilo med optikk og lyddemper.