Publicerat Oktober 23, 201015 yr Mathias heter då jag, nybliven småbarnfar o nybliven jägare, vid 23 års ålder, bosatt i skåne. Har sedan tidig ålder haft ett brinnande intresse för såväl skog som viltvård o främst vattenvård o fiske men har nu totalt snurrat in såg på det här med jakten! har två små bonushundar som jag fick tillsammans vid valet av fru, dock rätt så odugliga i jaktsammanhang men desto trevligare med sina upptåg i hemmet. Det jag fastnat främst för med jakten är sammarbetet med hund och grisjakten här nere i sydsverige. Har dock inte haft möjligheten att få skjuta någon lämplig gris ännu, men vad gör det då jag i år på första älgjakten fick den äran att fälla en kviga. Jag hoppas jag skall kunna hitta några lämpliga bollplank här i min jakt på än mer kunskap och en ny hund bland annat! Mvh Mathias!
Publicerat Oktober 23, 201015 yr Haj po daj skåning Och välkommen hit samt grattis till Barnet och den fällda kvigan /Eas
Publicerat Oktober 23, 201015 yr Mathias heter då jag, nybliven småbarnfar o nybliven jägare, vid 23 års ålder, bosatt i skåne.Har sedan tidig ålder haft ett brinnande intresse för såväl skog som viltvård o främst vattenvård o fiske men har nu totalt snurrat in såg på det här med jakten! har två små bonushundar som jag fick tillsammans vid valet av fru, dock rätt så odugliga i jaktsammanhang men desto trevligare med sina upptåg i hemmet. Det jag fastnat främst för med jakten är sammarbetet med hund och grisjakten här nere i sydsverige. Har dock inte haft möjligheten att få skjuta någon lämplig gris ännu, men vad gör det då jag i år på första älgjakten fick den äran att fälla en kviga. Jag hoppas jag skall kunna hitta några lämpliga bollplank här i min jakt på än mer kunskap och en ny hund bland annat! Mvh Mathias! Hej och välkommen!!