Publicerat Oktober 26, 201015 yr Var kan jag hitta stålborstar i cal 243 ? Har lust att göra riktigt rent.
Publicerat Oktober 27, 201015 yr Var kan jag hitta stålborstar i cal 243 ? Har lust att göra riktigt rent. Hoppas du menar mässingsborstar. Tror inte du vill ha stål...
Publicerat Oktober 28, 201015 yr Dem flesta vapenhandlar har nog annars kan du beställa tex. här http://www.vapenvardsbutiken.se/index.php?...rons+gev%C3%A4r Då passar det bra att köpa hela köret stång jagg borste kemikalier och lappar
Publicerat Oktober 31, 201015 yr Författare Hoppas du menar mässingsborstar. Tror inte du vill ha stål... Jo, stål. Hört mig för hos en del smeder och skyttar. Stålborste skall inte kunna förstöra en pipa om man inte gnor galet mycket. Det gör däremot för mycket mässingsrester i en 243. Stålborste för att gnugga lite lagom alltså. Allt annat har jag.
Publicerat November 1, 201015 yr Jo, stål. Hört mig för hos en del smeder och skyttar. Stålborste skall inte kunna förstöra en pipa om man inte gnor galet mycket. Det gör däremot för mycket mässingsrester i en 243. Stålborste för att gnugga lite lagom alltså. Allt annat har jag. Vill gärna ha rapport sen
Publicerat November 1, 201015 yr Jag läste någonstans för inte så länge sedan att grabbarna på norma använde borstar i stål men minns inte vart det var... kanske nån artikel i vapentidningen om rengöring av pipor?
Publicerat November 9, 201015 yr Jag läste någonstans för inte så länge sedan att grabbarna på norma använde borstar i stål men minns inte vart det var... kanske nån artikel i vapentidningen om rengöring av pipor? Japp! läste samma sak och har för mig att det va VT. Blev lite förvånad faktiskt, jag vette fan om jag vågar dra en stålborste genom mina pipor ändå... tänker främst på mynningen.
Publicerat November 10, 201015 yr Japp! läste samma sak och har för mig att det va VT. Blev lite förvånad faktiskt, jag vette fan om jag vågar dra en stålborste genom mina pipor ändå... tänker främst på mynningen. Jag fick en borste av Åke på Norma och han sa att jag bara fick skjuta den ifrån patronläget och genom pipan för att sedan ta loss borsten och dra ur stången och börja om. Vet inte om jag upplevde den borsten som så extremt annorlunda än bronsborstarna, men vad vet jag...
Publicerat November 11, 201015 yr Jag har aldrig testat stålborste i ett kulgevär däremot har jag använt det till att avlägsna plast och bly ur hagelpipor. En fördel som stål skulle ge är att man kan köra koppar lösare med borsten det är effektivt på pipor som mantlar mycket men bronsborstarna tar fort stryk även om man neutraliserar dem med sprit efter.