Publicerat Oktober 27, 201015 yr Tja. Har kanske tänkt att skaffa mig en ställande hund till mest vildsvin men även älg. Vilken ras ska jag satsa på?
Publicerat Oktober 27, 201015 yr Kan ju göra som så många andra och skriva rakt av att du ska köpa en västlaika. Som jag själv gjort. Men risken är ju att du kommer att få 6-7 lika övertygade förslag på andra raser. Själv har jag jagat med riktigt bra ställande grishundar ur 5 olika raser. Så mitt tips är att försöka bekanta sig med så många hundar ur olika raser som möjligt. Och sedan försöka få tag på en valp efter grisjagande föräldrar.
Publicerat Oktober 27, 201015 yr Kan ju göra som så många andra och skriva rakt av att du ska köpa en västlaika. Som jag själv gjort. Men risken är ju att du kommer att få 6-7 lika övertygade förslag på andra raser. Själv har jag jagat med riktigt bra ställande grishundar ur 5 olika raser. Så mitt tips är att försöka bekanta sig med så många hundar ur olika raser som möjligt. Och sedan försöka få tag på en valp efter grisjagande föräldrar. Riktigt klokt svar Musköt! +1 på det / ekebo
Publicerat Oktober 28, 201015 yr Författare Kan ju göra som så många andra och skriva rakt av att du ska köpa en västlaika. Som jag själv gjort. Men risken är ju att du kommer att få 6-7 lika övertygade förslag på andra raser. Själv har jag jagat med riktigt bra ställande grishundar ur 5 olika raser. Så mitt tips är att försöka bekanta sig med så många hundar ur olika raser som möjligt. Och sedan försöka få tag på en valp efter grisjagande föräldrar. Jo. börjar bli lite sugen på en laika. Har ju dom du har köpt din av bara ett sten kast bort så jag får se. Jag har en Wachtel på snart 11 månader som jag ska köra in nu är de tänkt. Men vill ha en som kan ställa lite mer me.
Publicerat Oktober 28, 201015 yr Jo. börjar bli lite sugen på en laika. Har ju dom du har köpt din av bara ett sten kast bort så jag får se. Jag har en Wachtel på snart 11 månader som jag ska köra in nu är de tänkt. Men vill ha en som kan ställa lite mer me. Ta ett snack med Henrik och se om du kan hänga på nån gång så du får se hur de jobbar. Men jag skulle nog vänta med att skaffa fler hundar tills den du har är injagad riktigt.
Publicerat Oktober 28, 201015 yr Författare Ta ett snack med Henrik och se om du kan hänga på nån gång så du får se hur de jobbar. Men jag skulle nog vänta med att skaffa fler hundar tills den du har är injagad riktigt. De är ju sant. Jo jag hade inte tänkt skaffa en på några år. Men roligt o se vad andra tycker. O så kan man Vara me lite mer o höra vad andra tycker om den sorten. Men du är nöjd me din?
Publicerat Oktober 28, 201015 yr De är ju sant. Jo jag hade inte tänkt skaffa en på några år. Men roligt o se vad andra tycker. O så kan man Vara me lite mer o höra vad andra tycker om den sorten. Men du är nöjd me din? Jag är väl rätt nöjd med båda mina, alla svordommar till trots.