Publicerat Februari 9, 200620 yr Hejsan allihopa! V.20,21,22 så är det APU-veckor (Arbets Praktisk Utbildning) Och jag har ju tänkt mig att bli vapensmed i framtiden om det vill sig. Så till mitt inte så lilla problem. Veckorna går ju i väldigt rask tackt. Jag har ringt runt lite till några olika smeder. Har ringt följande och fått följande svar. VO-Vapen: Svaret hoss dessa var att dem hade mycket att göra och att dom inte han med några praktikanter under denna period. HDF-Gyttorp: Hade också det strässigt under denna period. och ville inte heller dom ta imot någon praktikant. Har även pratat med Anders Vapen och Fritid. Honom skulle jag ringa tillbaka till. men även han lät mycket skäpptisk till att ta imot en praktikant som mig. Ringde också idag till Torsbohandels. Skulle ringa tillbaks till dom nästa Torsdag för det var däras chef som hade hand om det och han var iväg tills på nästa Torsdag. Men som ni ser så ser det väldigt mörkt ut med min APU I västa fall får jag väll ta något som jag inte alls är intreserad av i sissta minuten om jag inte hittar någon vapensmed eller dyligt att vara hoss. Vet ni möjligen någon kompitent vapensmed eller dyligt? Vill helst inte vara hoss någon som bara arbetar med detta halvtid och typ andra halvan på vivo eller så. MVH/Jocke som inte riktigt vet vad han ska ta sig till.
Publicerat Februari 9, 200620 yr Praktik hos någon verktygsmakare kanske? Som jag har förstått det har många smeder vandrat den vägen, arbetet påminner väl lite om varandra.
Publicerat Februari 9, 200620 yr Kinbo: Jag tackar dig ännu en gång Vet du möjligen vart det finns några bra Verktygsmakare då? MVH/Jocke
Publicerat Februari 9, 200620 yr Hejsan allihopa! V.20,21,22 så är det APU-veckor (Arbets Praktisk Utbildning) Och jag har ju tänkt mig att bli vapensmed i framtiden om det vill sig. Så till mitt inte så lilla problem. Veckorna går ju i väldigt rask tackt. Jag har ringt runt lite till några olika smeder. Har ringt följande och fått följande svar. VO-Vapen: Svaret hoss dessa var att dem hade mycket att göra och att dom inte han med några praktikanter under denna period. HDF-Gyttorp: Hade också det strässigt under denna period. och ville inte heller dom ta imot någon praktikant. Har även pratat med Anders Vapen och Fritid. Honom skulle jag ringa tillbaka till. men även han lät mycket skäpptisk till att ta imot en praktikant som mig. Ringde också idag till Torsbohandels. Skulle ringa tillbaks till dom nästa Torsdag för det var däras chef som hade hand om det och han var iväg tills på nästa Torsdag. Men som ni ser så ser det väldigt mörkt ut med min APU I västa fall får jag väll ta något som jag inte alls är intreserad av i sissta minuten om jag inte hittar någon vapensmed eller dyligt att vara hoss. Vet ni möjligen någon kompitent vapensmed eller dyligt? Vill helst inte vara hoss någon som bara arbetar med detta halvtid och typ andra halvan på vivo eller så. MVH/Jocke som inte riktigt vet vad han ska ta sig till. Lagervalls Vapen Sussi Lagervall (Gravör) Jag tror bara att det är graörsarb. hon gör. Hon har atteljén fint jämte Vätterstranden. Gunneryd 56393 GRÄNNA Telefon: 036-524 64 Tommys Vapenverkstad Väldigt duktig. Jag känner honom från tiden jag bodde i Huskvarna. Tommy Andersson Grännav. 24 561 34 Huskvarna Telefon:036/14 22 20 KIka på www.nollkoll.tk annars.
Publicerat Februari 10, 200620 yr Isjonsson: Tackar så hemskt mycket. Jag har kollat runt lite på nollkoll.tk listan. Tommy Andersson i Huskvarna låter riktigt trevligt. Tror att jag ska ringa honom. Jag tar gärna gravörsarb. men vill häldre vara på ett ställe som är lite mer "varierande" än vad det är att gravera. det ser kul ut att pyssla med. Men det hade varit bra att komma in hos en Vapensmed/tekniker. Kanske någon som kan svara på en liten fråga jag har när vi ändå pratar om nollkoll.tk Vet ni om christer på klippansvapen hans smed och Bössmakaren AB i Klippan är samma kille? För min kompis ska vara på klippansvapen så om det inte är samma kille kan man ju ringa dit också. MVH/Jocke
Publicerat Februari 10, 200620 yr Isjonsson: Tackar så hemskt mycket. Jag har kollat runt lite på nollkoll.tk listan. Tommy Andersson i Huskvarna låter riktigt trevligt.Tror att jag ska ringa honom. Jag tar gärna gravörsarb. men vill häldre vara på ett ställe som är lite mer "varierande" än vad det är att gravera. det ser kul ut att pyssla med. Men det hade varit bra att komma in hos en Vapensmed/tekniker. Kanske någon som kan svara på en liten fråga jag har när vi ändå pratar om nollkoll.tk Vet ni om christer på klippansvapen hans smed och Bössmakaren AB i Klippan är samma kille? För min kompis ska vara på klippansvapen så om det inte är samma kille kan man ju ringa dit också. MVH/Jocke Ring Du till Tommy. Han är väldigt kunnig och lugn som jag känner honom och duktig jägare. Sussi var väldigt snygg för i tiden. Vet ej hur hon ser ut idag. Gunneryd är det som ligger vid vägen precis jämte Vättern och E4:an är den gula vägen på kartan. Ta med Dig fiskegrejor om Du skulle söka till Sussi. 8) http://kartor.eniro.se/query?what=map&...ls=&layers=
Publicerat Februari 11, 200620 yr Isjonsson: Tackar så mycket för kartor och tips! Jag ske se lite. ringer kanske Tommy i veckan och hör lite. MVH/Jocke
Publicerat Februari 11, 200620 yr Isjonsson: Tackar så mycket för kartor och tips! Jag ske se lite. ringer kanske Tommy i veckan och hör lite.MVH/Jocke Förståndigt av Dig! Sussi har sin ateljé fint jämte Vättern. Du behöver nog aldrig gå hungrig om Du hamnar där. Vätterröding till middag. SMASKENS! :D :D
Publicerat Februari 11, 200620 yr Isjonsson: Tackar så hemskt mycket. Jag har kollat runt lite på nollkoll.tk listan. Tommy Andersson i Huskvarna låter riktigt trevligt.Tror att jag ska ringa honom. Jag tar gärna gravörsarb. men vill häldre vara på ett ställe som är lite mer "varierande" än vad det är att gravera. det ser kul ut att pyssla med. Men det hade varit bra att komma in hos en Vapensmed/tekniker. Kanske någon som kan svara på en liten fråga jag har när vi ändå pratar om nollkoll.tk Vet ni om christer på klippansvapen hans smed och Bössmakaren AB i Klippan är samma kille? För min kompis ska vara på klippansvapen så om det inte är samma kille kan man ju ringa dit också. MVH/Jocke Menar du Ekstrands vapen så är svaret ja det är bössmakaren ab som gör hans jobb, vilken skola går du på?
Publicerat Februari 11, 200620 yr Linus: Ja det är Ekstrandvapen jag menar. Men går dom under samma "affär"? Jag går på Vildmarksgymnasiet. Isjonsson: Låter gått.. Men det behövs nog mycket mat att återställa sig med när man har suttit och blängt ner i en metallbit en hel dag MVH/Jocke
Publicerat Februari 11, 200620 yr Linus: Ja det är Ekstrandvapen jag menar. Men går dom under samma "affär"?Jag går på Vildmarksgymnasiet. Isjonsson: Låter gått.. Men det behövs nog mycket mat att återställa sig med när man har suttit och blängt ner i en metallbit en hel dag MVH/Jocke båda är fristående men ekstrand anlitar bössmakaren till deras jobb, en klass kompis hade praktik på ekstrand men har var mycket hos bössmakaren med...ring till bössmakaren och fråga om praktikplats Tel: 0435-109 77
Publicerat Februari 11, 200620 yr Isjonsson: Låter gått.. Men det behövs nog mycket mat att återställa sig med när man har suttit och blängt ner i en metallbit en hel dag MVH/Jocke Ja det kan jag tänka mig.
Publicerat Februari 12, 200620 yr Linus: Jag ska kolla med en annan kille först. Ringer till bössmakaren om det inte blir nått hoss den andra. Tackar för nummret. MVH/Jocke
Publicerat Februari 12, 200620 yr Bössmakaren har nog knappast tid. Men kollla Med Hans Olsson. Han är också duktig.
Publicerat Februari 12, 200620 yr Linus: Finns det 2 smeder i Klippan? MVH/Jocke ja bössmakaren och hans olsson