Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktprogram vs Fiskeprogram.

Featured Replies

Publicerat

Varför är det (såklart i MITT PERSONLIGA TYCKE) mkt roligare att titta på fiskeprogram på tv framför jaktprogram, men det är mkt roligare att jaga än att fiska i verkligheten?

Är det någon annan som känner något liknande? (Denna tråd måste vinna priset som den oviktigaste diskussioner här på forumet)

Publicerat

nja, vet inte om jag håller med om att fiskeprogram är roligare än jaktprogram, men jag måste säga att om jag nu ska kolla på något program så ska det vara antingen eller. gillade inte när det var både jakt och fiske, tyckte att allt vart så snabbspolat. nu när det är separata program (t.ex. jaktlust) så känns det bättre =). men jag håller helt klart med om att det är roligare att jaga än att fiska. kanske för att jag aldrig får napp ^^

Publicerat
Varför är det (såklart i MITT PERSONLIGA TYCKE) mkt roligare att titta på fiskeprogram på tv framför jaktprogram, men det är mkt roligare att jaga än att fiska i verkligheten?

Är det någon annan som känner något liknande? (Denna tråd måste vinna priset som den oviktigaste diskussioner här på forumet)

På tv kan båda vara lika intressant tycker jag.

Men den stora skillnaden i utövandet är väl att jakten kan ju vara minst lika rolig även om man inte skjuter något.. Medans fiske är jävligt tråkigt utan napp. Inte samma känsla av att se en fisk passera på ekolodet som att se tex. en älg smyga förbi i hyggeskanten.

Men det är ju mina tankar det..

Publicerat

Vissa fiskeprogram kan vara kul. När stackars Willhelm eller William på tv4 skulle fiska de första säsongerna i Jakt och fiske och bara lyckades få typ 2 abborar var det ju inte så särsklilt intressant...

Men å andra sidan, vissa jaktprogram där det inte skjuts är också oftast jävligt tråkiga.

Tror oftast fiskeprogramen kan vara intressantare på tv just för att det visas mycket napp och kamp med fisken.

Jaktprogram måste oftast vara lite PK och visa att "skjutandet är inte alls intressant det är allt det vackra runomkring som spelar roll". Och såna program blir lätt lite långtråkiga.

Publicerat

Visst kan en del fiskeprogram vara lika bra som jaktprogram och speciellt om det är riktigt bra action på fisken i andra änden på linan. :angry: Det har gått några olika serier på 4+ ett bra tag. ;)

Publicerat

Håller nog med om allt du skriver -_- Men jakt pogram brukar sällan numera vara något man ej sett tidigare,lite upprepning av saker medans fiske är mycket nya tekniker hela tiden..Mer stimulerande platser osv..

Men William är nog riktigt kul att se,höra och skratta åt..Ser man rivermonster,den dära "engelska d-skådespelaren" eller andra fiske pogram på discovery är det inte lika intressant..

Sen inom jakten är man snabbt "proffs" efter några djur,men efter 10år är man knappt ett fiske proffs.kanske mycket ligger i det..

Publicerat

Jag ser mest på John Wilsons program och sedan gick det en serie för et ttag sedan som Man vs Fish och den var bra och samtidigt rolig för killen i programmet var inte riktigt klok. :mad: