Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björk & mammut

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Har varit en lugn period på knivfronten, men här är i alla fall en som jag gjorde i somras till min far som fyllde sjuttio.

Slidan är nästan klar så den kommer inom kort.

Stabiliserad "egenplockad" björk (stabbad), mammutbete, aluminium, vulcanfiber och damasteelblad av Pär björkman (Björkman twist)

Vad tycks??

post-5591-1288377804_thumb.jpg

post-5591-1288378873_thumb.jpg

Publicerat

Kanonfin, du må ha en stolt far.

//

Publicerat

Fanimej en av dom snyggaste knivar jag sett! :D VILL HA

Publicerat

Det där var väl inget speciellt, bara en helt vanlig ultrasnygg kniv.

Publicerat
  • Författare
Fanimej en av dom snyggaste knivar jag sett! :lol: VILL HA

Tack Skuris och Daddyo, kul att ni gillar den!Tyvärr så är den ju redan "såld". Och jo, farsgubben blev rätt nöjd..

//Niclas

Publicerat

Riktigt snygg kniv :lol:

Publicerat
Tack Skuris och Daddyo, kul att ni gillar den!Tyvärr så är den ju redan "såld". Och jo, farsgubben blev rätt nöjd..

//Niclas

Det är ok jag kan ta den du har i din avatar :lol::D

Publicerat
  • Författare
Det är ok jag kan ta den du har i din avatar :lol::D

Visst! Vi kan göra ett byte.... :D Svärmor är alergiker så det passar ju bra! B)

Publicerat
Visst! Vi kan göra ett byte.... :D Svärmor är alergiker så det passar ju bra! :D

:lol:

Publicerat

Fler som vill ha ! :rolleyes:

Vet du, hade inte din far blivit nöjd över den kniven så hade du fått skicka gubben till mig så skulle jag ha lagt honom över knä't, med rompa bar, så skulle han fått läre sä vete hut! ;):D Mycket fint hantverk! =)

Publicerat

Grattis till ett snyggt hantverk! :rolleyes:

Publicerat

Riktigt snygg kniv! :rolleyes:

Publicerat

Jajja men, kanonfint. Rötad björk ser nästan ut som det var en karta i skaftet.

Publicerat

Nu vill vi se slidan också!

Publicerat
  • Författare
Det är ok jag kan ta den du har i din avatar ;);)

Annars är den till salu även utan hund.. Lite bilder finns på http://meierknives.wordpress.com/

Kimmo, jag älskar rötad björk! Ska skicka iväg lite mer för stabbning nästa vecka! Rötad björkvril och björkrot och nån bit rötad rönn.

Slidan kommer snart, är inte helt nöjd med infärgningen så vi får se om det blir att börja om- :D

Tack för alla positiva svar!

//Niclas

Publicerat

Hej Igen niclas.

Kanske du kan sälja en bit stabbad rönn till mig sen??

Publicerat
Annars är den till salu även utan hund.. Lite bilder finns på http://meierknives.wordpress.com/

Kimmo, jag älskar rötad björk! Ska skicka iväg lite mer för stabbning nästa vecka! Rötad björkvril och björkrot och nån bit rötad rönn.

Slidan kommer snart, är inte helt nöjd med infärgningen så vi får se om det blir att börja om- :P

Tack för alla positiva svar!

//Niclas

Jag vågar knappt fråga men dina knivar väcker ett enormt villhabegär i mig så,vad pratar vi om för pengar?

Publicerat
  • Författare
Hej Igen niclas.

Kanske du kan sälja en bit stabbad rönn till mig sen??

Kommer att se ut ungefär så här, det är från min (fd) trädgårdsrönn som vek ikull sig för några år sen. Synd på rönnen men....

Kan det va nåt? Tvärsågad och ca 115x42x25 mm, stabbad i USA.

post-5591-1288452918_thumb.jpg

Publicerat

Hej Niclas.

Helt klart intressant. Köper en bit om du har till övers sen.

Kanske du vill byta mot nåt sånt här? Riktigt fint pockenholtz. Behöver inte behandlas eller stabbas då trät är oljit i sig själv o sten hårt. Som dessert. Bara forma o polera till glas finish.Grymt snyggt

mvh Kimmo

trd-1.jpg

Publicerat
Hej Niclas.

Helt klart intressant. Köper en bit om du har till övers sen.

Kanske du vill byta mot nåt sånt här? Riktigt fint pockenholtz. Behöver inte behandlas eller stabbas då trät är oljit i sig själv o sten hårt. Som dessert. Bara forma o polera till glas finish.Grymt snyggt

mvh Kimmo

Byt inte bort all pockenholz nu :D Fast stabbad trädgårdsrönn går ju inte heller av för hackor... :P

Publicerat

hah hah... nejdå. det är lugnt. Har gott om det just nu.

Publicerat
  • Författare
hah hah... nejdå. det är lugnt. Har gott om det just nu.

Den var riktigt fin den Kimmo! men jag tror jag blir utvisad till garaget av frun om jag drar på mig mer knivämnen... fast det är klart, utvisad till garaget behöver ju egentligen inte ses som ett straff ;)

Dessutom har jag några bitar tigerwood som är lite åt samma håll, och leoparwood, och sapeele, och jarrah, och ebenholtz osv... :lol:

Publicerat

Hah hah... Joo, det gäller att ha ämnen att jobba med ;):lol:

Publicerat
  • Författare
Jag vågar knappt fråga men dina knivar väcker ett enormt villhabegär i mig så,vad pratar vi om för pengar?

Villhabegär tar jag som ett gott betyg. Det värmer!!

Den som är min avatar vill jag nog ha 1500:- + frakt för :lol: Ligger en hel del jobb bakom en kniv med filework. Går ju inte att limma först och göra filework sen, så man får passa in alla bitar riktigt tight så att det sitter hyfsat på plats och sedan bearbeta kniven som om den var limmad. Först när fileworken är gjord kan man pussla ihop paketet och limma.

Ungefär så här, detta är ingen kniv jag gjort men en av mina "drömknivar" när jag var riktigt nybörjare.

post-5591-1288463899_thumb.jpgpost-5591-1288464744_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Hah hah... Joo, det gäller att ha ämnen att jobba med ;):lol:

Man kan ju inte bara blunda och gå förbi alla bitar man ser... Jag skickar 20 bitar på stabbning nu och det är som en fis i en bäddsoffa... märks knappt! Ska försöka sälja av lite när det kommer tillbaka!

//Niclas