Publicerat Oktober 29, 201015 yr Någon som har erfarenhet av någon av dom här?? Vad tror ni annars, jag tycker det verkar lite spännande http://z-aim.com/list_varugrupp.asp?t=M%E5...223〈=sv
Publicerat Oktober 31, 201015 yr Någon som har erfarenhet av någon av dom här?? Vad tror ni annars, jag tycker det verkar lite spännande http://z-aim.com/list_varugrupp.asp?t=M%E5...223〈=sv Inte direkt de där, men andra. Har använt sånt vid åtelkamera i mårdhundsprojektet och man kan säga att det helt klart lockar till sig vilt av alla de slag, katter, ekorrar, skator, räv, rådjur(!) Micke
Publicerat Januari 15, 201115 yr Författare Nu har jag i alla fall stoppad det i tre fällor igår och en till ska det stoppas i imorgon, då ska också tre nya ut. Inte fått något hitintills så nu får vi se om det är dom här medlen gör skillnad
Publicerat Januari 16, 201115 yr Författare Nu är medlet stoppat i 6 fällor. Den sista fällan gick inte att ladda eftersom den löste ut väldigt lätt, måste justeras. Någon som vet hur man gör det på en gävleborgsfälla? Ska man korta pinnen som trycker mot "piggen" som sitter fast i trampplattan? Vet inte riktigt om det gick att förstå det där
Publicerat Januari 16, 201115 yr Nu är medlet stoppat i 6 fällor. Den sista fällan gick inte att ladda eftersom den löste ut väldigt lätt, måste justeras. Någon som vet hur man gör det på en gävleborgsfälla? Ska man korta pinnen som trycker mot "piggen" som sitter fast i trampplattan? Vet inte riktigt om det gick att förstå det där har du köpt fällan av j-förbundet? om ja så är det en tillverkning fel på dom lämmna tillbaka den. dom har användt för klen mtrl på gillrena.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Är det någon som provat lockmedel för björn och älg? Riktigt intresserad av resultat
Publicerat Januari 17, 201115 yr Har sett bilder där Mats på Z-aim har haft medel framför en kamera. Så här har han själv skrivit: "Skickar några bilder på björn, de som lockar dem till platsen är ett lockmedel för räv, men alla verkar dras till det. Råbocken på bilden tvärnitar även han för att lukta på medlet, har även en älg som gör exakt samma sak." Så det verkar fungera på det mesta. Blir nog att köpa en burk till sommaren
Publicerat Januari 17, 201115 yr Inte direkt de där, men andra. Har använt sånt vid åtelkamera i mårdhundsprojektet och man kan säga att det helt klart lockar till sig vilt av alla de slag, katter, ekorrar, skator, räv, rådjur(!) Micke Som vadå??
Publicerat Januari 17, 201115 yr Inte direkt de där, men andra. Har använt sånt vid åtelkamera i mårdhundsprojektet och man kan säga att det helt klart lockar till sig vilt av alla de slag, katter, ekorrar, skator, räv, rådjur(!) Micke precis, har inte nån erfarenhet av medlet, men har pröt annan variat av doft lockmedel de heter Trapperns Doftlockmedel samt Trapperwsn Fiskolja http://www.trappern.se/ under produkter. går du in där så lämna gäran ett fotspår i gästboken aå blir han Glad
Publicerat Januari 18, 201115 yr Måste prova detta till sommaren! Hade varit skojj att få se nallarna vi har på marken.
Publicerat Januari 18, 201115 yr tästa Trappersn Doftlock medel, en kompis i vilhelmina har de på sin åtel o har få fram alla dess slag av Rovvilt på den köp även lädersmorningen den kan varmt rekomenderas har 3 burkar själv o använder de på allt från känngorna till händerna samt att spättena brukar få sig en omgång sånt ibland när de är kallt satt dom inte fryser ihop o roster
Publicerat Januari 18, 201115 yr Författare har du köpt fällan av j-förbundet? om ja så är det en tillverkning fel på dom lämmna tillbaka den. dom har användt för klen mtrl på gillrena. Jo den är köpt från jägarförbundet men ska det inte gå att justera hur mycket det krävs för att den ska lösa ut?
Publicerat Januari 18, 201115 yr ??? vad menar du? Ber om ursäkt om det var oklart vad jag menade. Menade så klart vad för lockmedel du använt!
Publicerat Januari 18, 201115 yr Ber om ursäkt om det var oklart vad jag menade. Menade så klart vad för lockmedel du använt! Gå på samma sida och välj räv och sedan grey-fox så ser du skrivet att Jägareförbundet använder det i mårdhundsprojektet. /M
Publicerat Januari 18, 201115 yr Jo den är köpt från jägarförbundet men ska det inte gå att justera hur mycket det krävs för att den ska lösa ut? jo det går att justera. pinnen som går från trampplattan upp och håller slagjärnet är för klen svetsa på mera mtr. den sviktar och gör att fällan smäller hela tiden tom när en mygga fiser. har byggt om ca 15st som kretsen köpte. jag tycker att förbundet skulle ta och sluta sälja dom.
Publicerat Januari 18, 201115 yr Författare jo det går att justera. pinnen som går från trampplattan upp och håller slagjärnet är för klen svetsa på mera mtr. den sviktar och gör att fällan smäller hela tiden tom när en mygga fiser. har byggt om ca 15st som kretsen köpte. jag tycker att förbundet skulle ta och sluta sälja dom. Okej, tack för tipset, men alla fällor är köpta där och det var bara en som var extremt lätt att lösa ut. Alla var väl ganska lätta, hur mycket ska det krävas för att lösa ut fällan??