Publicerat Oktober 29, 201015 yr Drula till de ikväll o gjorde ett gäng toppjakts kulor till .222an enligt tidigare recept. På någe vänster hade jag skrivit fel krutmängd i ammoboxen vilket gjorde att jag vid check på datorn upptäckte att jag överladdat med 0,4 grain. Max enl tidigare utgåva på Lapua var 19,3 o tittar man idag står de 19,6 med VV 120. Jag ligger på 19,7 med dagens laddning. Borde inte vara ngr problem eller?????
Publicerat Oktober 29, 201015 yr Drula till de ikväll o gjorde ett gäng toppjakts kulor till .222an enligt tidigare recept.På någe vänster hade jag skrivit fel krutmängd i ammoboxen vilket gjorde att jag vid check på datorn upptäckte att jag överladdat med 0,4 grain. Max enl tidigare utgåva på Lapua var 19,3 o tittar man idag står de 19,6 med VV 120. Jag ligger på 19,7 med dagens laddning. Borde inte vara ngr problem eller????? var aktsam när du skjuter bara N-120 har en förmåga att stegra trycket ganska snabbt i 222r men m55 är ingen svag bössa. jag överladdade själv med N-120 bara för några dagar sedan och fick dra kulorna ur den stegen märkte direkt av det höga trycket.
Publicerat Oktober 30, 201015 yr Författare Frågan uppstod enkom eftersom jag inte fått tummen ur att innhandla nå bra kulutdragare ännu. Annars hade jag genast åtgärdat. Dags att shoppa kanske Har testat förr med allehanda verktyg efter tipps men deformerar kulorna varenda gång så nå smarta tipps om hemgjorda lösningar klarar ja mig utan. Men kanske bra tillfälle att kolla va som funkar i byssen. Hade jag bara begripit mig på QUICKLOAD så skulle väl de kunna säga en del om laddningen? De som gjorde mig mest fundersam är att man ändrat maxladdningen på lapuas hemsida från 19,3 -19,6. Hur kan de komma sig?