Publicerat Oktober 30, 201015 yr Som jag berättat i en annan tråd är jag strandad med en skadad vovve. Jag blir fruktansvärt rastlös när planerade jakter snöar inne. Då undrar man ju hur mycket hjälp bönderna vill ha med grisvak, markägare med räv-och grävlingsvak osv. Livet skulle ju bli mycket lättare om man alltid kunde ta ett vak när all annan jakt är utesluten. Vem behöver vakjägare inom 10 mil från Stockholm Jag är alltid intresserad. Som Ni förstår har jag inga egna marker i Stockholm med omnejd(Hälsingland) och utan hund är man inte lika poppis som gäst. Fullt förståeligt då han definitivt är den bättre jägaren av oss.
Publicerat Oktober 30, 201015 yr Vill du åka 20 mil så finns här räv och grävling i lite för stort antal. Sovplats kan nog ordnas på marken men måste snacka med den som äger stugan innan men även han är med i jaktlaget och lånar säkert ut stugan till någon som vill döda lite räv. Marken ligger i västmanland - skinnskatteberg - källfallet.