Publicerat November 1, 201015 yr på tisdag är väl tanken att jag skall till Torsbo och beställa min VTR i .233 . ni som använder den kalibern, vad föredrar ni i fabriksladdat i avseende precison och skonsam mot köttet? såg att torsbo att 3 olika remingtonkulor och en med norma... kulorna skall användas från rådjur och nedåt i skalan....
Publicerat November 1, 201015 yr på tisdag är väl tanken att jag skall till Torsbo och beställa min VTR i .233 . ni som använder den kalibern, vad föredrar ni i fabriksladdat i avseende precison och skonsam mot köttet? såg att torsbo att 3 olika remingtonkulor och en med norma... kulorna skall användas från rådjur och nedåt i skalan.... Jag jagar mest toppfågel och räv med min .223a. Jag har använt Sako gamehead, Sako speedhead, och Lapuas helmantel med framgång. Norma (oryx) är för dyr enligt mig. Rena rånet och jaktmatchen skrotar fågeln för mycket. Dessutom skjuter jaktmatchen inge bra i min bössa. Remington har jag ingen koll på.