Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny kolv

Featured Replies

Publicerat

Tja. Jag kan inte med ord beskriva hur sugen jag är på en ny laminatkolv i nå fräcka färger. Så jag tänkte höra om det är några här ute på forumet som har erfarenheter från boyds gunstocks? Eller som kanske har handlat från något annat ställe med lyckat resultat

Publicerat

Beställde från Boyds för ett tag sedan. Kolven jag beställde var restad i Boyds lager men jag hade den tullad och klar 13 dagar senare. Ska tillägga att då hade den valsat runt hos Posten i två dagar innan jag fick tid att hämta ut den.

Lämnade iväg kolv och system för bäddning igårkväll. Såg då ett exempel på en annan amerikans laminatkolv som lämnade oerhört mycket att önska vad gäller ursprunglig grovfinish och passform.

Den jag beställt hem passade till 99%. Måste tas ur lite material för att magasinsluckan ska stänga helt i mitt R700 system men finishen var grymt bra och enligt smeden hade jag inte behövt bädda då den passade så pass bra som den gjorde.

Jag resonerar som så att då jag betalat så lite i inköp och frakt (tull och moms) så kan jag med lätt samvete betala för en bäddning och få en riktig inpassning gjord av kompetent fackman innan det blir dyrare än t.ex en kompositkolv.

På onsdag kväll ska min bössa vara inpassad, bäddad och klar och kan då lägga ut bilder på resultatet om du är intresserad.

Men överväger du att handla av Boyd så kan jag rekommendera det då allt fungerade super. Dock säger jag detta innan jag provskjutit geväret :D Tror iochförsig inte att jag kommer att bli missnöjd.

En sak var iofs tokig. Jag fick inte den färg jag beställt vilket jag reagerade på först. Men då färgen ändå vart bra så fick den stanna hos mig då det var fel färg men rätt kolv systemmässigt.

Publicerat
  • Författare
Beställde från Boyds för ett tag sedan. Kolven jag beställde var restad i Boyds lager men jag hade den tullad och klar 13 dagar senare. Ska tillägga att då hade den valsat runt hos Posten i två dagar innan jag fick tid att hämta ut den.

Lämnade iväg kolv och system för bäddning igårkväll. Såg då ett exempel på en annan amerikans laminatkolv som lämnade oerhört mycket att önska vad gäller ursprunglig grovfinish och passform.

Den jag beställt hem passade till 99%. Måste tas ur lite material för att magasinsluckan ska stänga helt i mitt R700 system men finishen var grymt bra och enligt smeden hade jag inte behövt bädda då den passade så pass bra som den gjorde.

Jag resonerar som så att då jag betalat så lite i inköp och frakt (tull och moms) så kan jag med lätt samvete betala för en bäddning och få en riktig inpassning gjord av kompetent fackman innan det blir dyrare än t.ex en kompositkolv.

På onsdag kväll ska min bössa vara inpassad, bäddad och klar och kan då lägga ut bilder på resultatet om du är intresserad.

Men överväger du att handla av Boyd så kan jag rekommendera det då allt fungerade super. Dock säger jag detta innan jag provskjutit geväret :P Tror iochförsig inte att jag kommer att bli missnöjd.

En sak var iofs tokig. Jag fick inte den färg jag beställt vilket jag reagerade på först. Men då färgen ändå vart bra så fick den stanna hos mig då det var fel färg men rätt kolv systemmässigt.

okej, för jag tänkte skaffa en sån där featherweight thumbhole eller vad det nu hette, såg att dom hade till R700 BDL SA, vilket ju bara råkar vara en sådan som jag har =). köpte du en finished eller unfinished? betalade du med kortet via nätet eller på något annat sätt?

vilken färg beställde du då, och vilken fick du?

är solklart intresserad av bilder =)

Publicerat

Jag beställde en finished i denna färgkombinationen:

post-2578-1288702792_thumb.jpg

men fick denna levererad vilket inte stör mig nämnvärt :P

post-2578-1288702847_thumb.jpg

och det betalades med kort via nätet utan några som helst problem.

/m

Publicerat

Snygga färger på båda. Vad kostade den i slutändan? Högst intressant mot Boberg då hans kolvar är extremt grova när dom kommer. Är ju säkert 30% som måste bort innan det liknar nåt. Å kolvjobb tycker jag inte om.

Publicerat
Snygga färger på båda. Vad kostade den i slutändan? Högst intressant mot Boberg då hans kolvar är extremt grova när dom kommer. Är ju säkert 30% som måste bort innan det liknar nåt. Å kolvjobb tycker jag inte om.

Räknade samman hela kalaset igår dvs. kolv, frakt, tull, medborgaravgift=1253kr av detta ville Postverket ha 318kr. Som jag skrev i något av inläggen ovan köpte jag en färdig kolv för att just slippa kolvjobbet. Nu saknades typ 1% för att det skulle vara 100% drop-in till mitt system, men det kanske kan anses vara okej vad gäller arbetsbörda?

Förhoppningsvis kan jag lägga ut lite bilder på torsdag då jag ska hämta bössan imorgonkväll. Färgerna på bilderna är inte riktigt rättvisa, upplevde kolven som snyggare när jag hade den i handen. Måtte nu bara fanskapet skjuta bättre än vad den gjorde med den sladdriga orginalkolven -_-

Publicerat

Får nog bli en sån nästa gång -_-

Publicerat
  • Författare

okej. ja, då blir det nog en fin liten julklapp då =). och ca. 14 dagars väntetid ger ju bara kortare naglar och en djupare gångränna inne i vardagsrummet =)

Publicerat

Utan att ha testskjutit bössan i dess nya skrud så är jag nöjd över förväntan vad gäller resultatet. Utseendet är inte allt men det blev ganska så snyggt till sist. Påminner en hel del om en hyfsat vild tjej jag dejtade för några år sedan, nästan platt som en planka, rödtopp med gröna ögon och hal som en ål då hon blev fuktig :lol: vilket jag tror bössan kommer att bli om jag inte hittar någon form av "Grip-tape" att applicera här och där :huh:

bilder som utlovat:

post-2578-1288859661_thumb.jpg

post-2578-1288859691_thumb.jpg

post-2578-1288859716_thumb.jpg

post-2578-1288859740_thumb.jpg

post-2578-1288859773_thumb.jpg

Presterar bössan som tjejen så kommer vi nog att ha mycket skoj tillsammans i framtiden :(

Nästa uppgradering är redan spikad, och det är gängning och montering av ljuddämpare ;)

Fast först ska den skjutas in grundligt i helgen som kommer. Lär bli spännande då jag lät smeden justera ner trycket något vilket genom några torrklick under kvällen igår gett mig förhoppningar om potential. Riktigt mysigt avtryck nu!

Publicerat
  • Författare

mycket fräscha färger på den kolven!!! och jag har också tänkte justera trycket på mina bössor, är allldeles för hårt just nu, men har inte haft tid innan =)

Publicerat

Jäkla vad läcker pang :)

Publicerat
Jäkla vad läcker pang ;)

:)

Jo, efter att själv ha studerat bilderna lite noggrannare under dagen så blir jag mer och mer förtjust faktiskt :) blir än mer spännande att se vad kolvbytet gör för precisionen då gamla kolven var under all kritik.

Är nu ganska så glad att dom skickade "fel" kolv till mig då denna färgkombinationen var riktigt läcker. Fast det har iofs gjort mig än mer sugen på att se hur den jag egentligen beställde ser ut i verkligheten. Får väl skaffa mig en bössa till att byta kolv på, har två platser kvar i skåpet ;)

• 5 weeks later...
Publicerat
Tja. Jag kan inte med ord beskriva hur sugen jag är på en ny laminatkolv i nå fräcka färger. Så jag tänkte höra om det är några här ute på forumet som har erfarenheter från boyds gunstocks? Eller som kanske har handlat från något annat ställe med lyckat resultat

Hej Rydberget har du fått tag på kolv än?hör av dig annars för jag har köpt en boydskolv till min bössa så om du vill kan du komma och kolla på den och bilda dig en uppfattning om kvaliten :) jag bor ju ochså i Borlänge så hör av dig om du vill.

Mvh Mats.

Publicerat

såg att jag skrev fel namn ryberget ska de ju va :)

Publicerat
  • Författare
såg att jag skrev fel namn ryberget ska de ju va :)

yo! nä, jag köpte en syntetstock istället, en remington varmin sps från ebay. den bör komma den här veckan. men vi kan dra ut till skidstadion någon dag och skjuta och klämma på varandras pangar ändå ^^. bör få hem bössan om ca 14 dagar eller så, har nyss lämnat in den för justering av trycket. det vill inte gå ihop med säkringen

Publicerat
yo! nä, jag köpte en syntetstock istället, en remington varmin sps från ebay. den bör komma den här veckan. men vi kan dra ut till skidstadion någon dag och skjuta och klämma på varandras pangar ändå ^^. bör få hem bössan om ca 14 dagar eller så, har nyss lämnat in den för justering av trycket. det vill inte gå ihop med säkringen

Det kan vi göra jag behöver provskjuta min 9,3:a har svårt att få den att skjuta tätt :blink:

Publicerat
  • Författare
Det kan vi göra jag behöver provskjuta min 9,3:a har svårt att få den att skjuta tätt ;)

hahaha, sist jag sköt med en 9,3a så hade jag svårt att stå :blink: