Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pimp my CZ 453 Varmint

Featured Replies

Publicerat

Jag har ju en CZ 453 som jag tänkte sälja... funderar nu på att behålla den istället då den skjuter riktigt bra.

Det finns ju dock några saker jag kan irritera mig lite på och som borde åtgärdas.

1. Trycket sitter mitt i varbygeln... det borde flyttas 10 mm bakåt så en ny "avtryckarpinne" ska snidas till.

2. Varbygeln är ju fasligt ful... visst finns det custombyglar att finna på nätet... nån som har en bra länk?

3. 11 mm kilspår gör ju ingen glad... jag hittade det här och ser det som ett kul alternativ.Dovetail to Picatinny Scope Mount

4. Vet inte om det gör någon skillnad att plastbädda en 22:a men det lär väl inte skada

Vad har ni andra gjort för modifikationer på era CZ 22:or?

Publicerat

Jag plastbäddade min anschütz, den skjuter bättre efter detta. Kan givetvis vara psykologi men skillnaden syns när jag jämför nyare och äldre tavlor.

Publicerat
  • Författare

Kan det inte vara att du har blivit en bättre skytt då? Eller kom resultaten omedelbart efter bäddningen?

Publicerat
Kan det inte vara att du har blivit en bättre skytt då? Eller kom resultaten omedelbart efter bäddningen?

Två bra och berättigade frågor. Visst har jag matat rätt många skott både före och efter bäddningen så antagligen har jag blivit åtminstone något lite bättre skytt. Och kanske ansträngde jag mig lite extra precis efter bäddningen så att jag fick ett till synes bättre resultat så att jag kunde vara nöjd med min åtgärd.... Jag vet faktiskt inte, men jag uppfattade insatsen som meningsfull. Om inte annat är det ju faktiskt rätt kul att pyssla om sina vapen...

Vid närmare eftertanke så undrar jag om det inte var så att de lite snabbare skôtten samlade sig bättre medan standardladdningar låg kvar med ungefär samma spridning som tidigare. Skall försöka komma ihåg att kolla på tavlorna i pärmen när jag kommer hem i em.