Publicerat November 2, 201015 yr God afton gott folk!! Efter att ha ätit mindre,cyklat istället för åkt bil, klätt på mig istället för att höja värmen, så är det då dax att bygga bössan i mina drömmar(eller köpa). Jag ska ha en rävracer,toppjaktsferrari,kort sagt en bössa för ett sjudjävla långt håll, o med olidlig precision. nu behöver jag era erfarenheter vad som kan tänkas vara det bästa?? Jag har betat ner antalet kalibrar till dessa 6ppc(vet av en färdig som skjuter som en gud) 6 xc, 6,5x47 lapua, 6,5-284. Kom väldigt gärna med era erfarenheter om dessa kalibrar!! hur dom skjuter,tillgången på kulor hylsor mm, som jag skrev tidigare så kommer den användas till räv(lockjakt, rådjur,toppfågel,bäver. jag laddar själv. Mvh Peter
Publicerat November 2, 201015 yr Finns många här som kan mycket men en sak jag har för mig är iaf att 6,5x284 sliter ganska mycket på pipan. Mvh Fredrik
Publicerat November 2, 201015 yr Författare Tack för svaret iallfall ja jag har hört lite om det jag med, men inte hur mycket det sliter. är det så? så plockar jag bort den från listan /Peppe
Publicerat November 6, 201015 yr Tack för svaret iallfall ja jag har hört lite om det jag med, men inte hur mycket det sliter. är det så? så plockar jag bort den från listan/Peppe den tar slut vid ca 1200 skott är min gissning, men såklart kan man tex jaga älg med den efter 1200 skott.
Publicerat November 6, 201015 yr Författare vilka håll ska du skjuta på och hur mycket behöver du träna. Tack för svaren !! Har bestämt mig o beställt en 308 win palma med pierce låda lw pipa jewell trycke!! Vad tror ni om en sån??? Hittar inte så mycket info om kalibern, men kanske ngn vet mer om vart man kan hitta info?? Ska använda bössan för jakt på allt från orre till älg. Vidare för långhållsskytte på bana. hur mycket jag behöver träna vet jag inte !! men jag anser att man inte är bättre än sitt senaste skott o träning behövs hela tiden. /Peppe
Publicerat November 6, 201015 yr Tack för svaren !! Har bestämt mig o beställt en 308 win palma med pierce låda lw pipa jewell trycke!! Vad tror ni om en sån??? Hittar inte så mycket info om kalibern, men kanske ngn vet mer om vart man kan hitta info?? Ska använda bössan för jakt på allt från orre till älg. Vidare för långhållsskytte på bana. hur mycket jag behöver träna vet jag inte !! men jag anser att man inte är bättre än sitt senaste skott o träning behövs hela tiden. /Peppe 308 Win Palma är ingen kaliber, det är en reamer, dvs en specifik utformning av ett patronläge, optimerat för Palma skytte, dvs för 155 grains Palma kulor och 1000 yards skyttet. Kul val, hade gärna gjort motsvarande. Är din pierce en enskottslåda eller repeter? Vad skall du ha för stock? /Christian
Publicerat November 6, 201015 yr Författare 308 Win Palma är ingen kaliber, det är en reamer, dvs en specifik utformning av ett patronläge, optimerat för Palma skytte, dvs för 155 grains Palma kulor och 1000 yards skyttet. Kul val, hade gärna gjort motsvarande. Är din pierce en enskottslåda eller repeter? Vad skall du ha för stock? /Christian Oki !! Därför det var så lite på nätet om den!! uppsättningen är som följer kolv hs precision låda pierce repeter trycke jewell Pipa LW modell grövre innermagasin Den kommer att se ut som denna nu är det 2 nya vapen på väg in så nu är nog ommöbleringen i skåpet klart nedkomst på denna väntas i Mars-Apr får klara mig med 7,62 39 sålänge