Publicerat November 2, 201015 yr Hej, jag är på jakt efter en avståndsmätare till toppfågeljakten. Jag tänker inte lägga ut mer än 2000kr, så det jag undrar är om ni har några tips på någon vettig avståndsmätare som mäter i meter och kostar under 2000kr? som ni kanske förstår så har jag inga jättekrav, jag vill att den skall funka i vått och torrt och kunna mäta avstånd på upp till minst 300 meter korrekt. Jag har kikat lite på Bushnell yardage pro sport 450 samt Konus range 600. Kan detta vara något? Dra gärna iväg ett PM om det skulle vara så att du har en avståndsmätare till övers! Tacksam för svar! /Simon
Publicerat November 9, 201015 yr för fanken köp den från hylte lantmän...har haft den 1 år tror den kostade 1899 men då fick man med en handkikare... bägge funkar klockrent hjälpt mig fälla flera toppfåglar,,även på älgjakten har jag kollat ut avstånd till vissa punkter och när älgarna kommer har jag ganska exakt uppfattning om vilket avstånd och skott blir enkla... säger bara kööööp=)
Publicerat November 9, 201015 yr Flex rekommenderade Konus när jag ställde samma fråga: http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=27780&hl=
Publicerat November 10, 201015 yr för fanken köp den från hylte lantmän...har haft den 1 år tror den kostade 1899 men då fick man med en handkikare... bägge funkar klockrent hjälpt mig fälla flera toppfåglar,,även på älgjakten har jag kollat ut avstånd till vissa punkter och när älgarna kommer har jag ganska exakt uppfattning om vilket avstånd och skott blir enkla...säger bara kööööp=) +1 på det! Har en själv och är nöjd!