Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vapen import från USA

Featured Replies

Publicerat

Hejsan som titeln lyder så tänker jag beställa 1 kanske 2 vapen ifrån USA det är inga spicella vapen, bara att de är väldigt mycket billigare och jag tycker att jag har försörjt vapenbutikerna i min trakt tillräckligt. Så nu undrar jag tror ni denna sida är pålitlig??

johnsonfirearms.com‏

Jag har haft mailkontakt med dem och de verkar seriösa för de svarar snabbt. Dock ville han ha pengarna först och om jag skulle skicka pengarna till honom så skulle jag igentligen inte ha några chanser att få dem tillbaka om jag inte skulle få vapnena. Så har ni några synpunkter på det??

dock är det så att när han får in pengarna köper han in vapnena och efter det skickar dem men det känns fortfarande väldigt osäkert.

en annan sak som verkar positiv är dock att hemsidan verkar uppdateras lite titt som tätt ex att de begagnade vapnen de säljer försvinner och nya begagnade vapen kommer upp.

Så har ni ågra erfarenheter att köpa vapen ifrån USA, eller om ni till och med har köpt från denna sida så skulle jag vara väldigt glad om ni gav mig några tips,förslag,synpunkter mm ;)

Publicerat

Det här är intressant. Ska bli kul att se om du får igenom affären och vad kostnaderna landar på.

Fadern importerade en Bar .338Winmag -90 och det var inga som helst problem då men mycket har hänt sedan dess.

Är själv sugen på samma typ av affär då vänsterbössor är betydligt vanligare i USA än här hemma.

Publicerat

hur gör man när man importerar vapen från usa jag har mycket bra bekanta i usa som kan hjälpa mig men är det inge svårt med tull,licenser mm hur gör man

Publicerat
  • Författare

mm vad bra att gunbroker verkar gå i godo för dem det är ju en helt ny femma =)

Han som jag prata med sa att det var lite papper som skulle fyllas i sedan skickas de in till någon huvudbas i USA som ser till att det är ok att exportera till det landet. Är nästan 100% säker på att Sverige klarar de kriterier.

Dock så sa han att det skulle kunna ta lite tid för papperna att gå igenom cirka 2-3 månader så det är ju lite tråkigt.

Men om det är någon annan som har importerat vapen ifrån USA å är jag väldigt glad om ni berättar er historia.