Publicerat November 3, 201015 yr Uppväxt i Bergslagsskogarna med jakt och fiske som viktiga inslag. Mycket ute med min pappa och jagade men dock blev det aldrig något eget jagande eller någon jägarexamen då det var dags. Delvis berodde det väl på att jag flyttade till kungliga huvudstaden för att studera och fortfarande bor kvar där. Men så började jag fundera på om det inte vore kul att kunna jaga åtminstone ibland och vipps så samlade min släktingar ihop till en intensivkurs i 35-årspresent. Nu ett knappt år senare är kursen avklarad och examen bärgad och jag sitter här och läser på forumet för att ta igen alla förlorade jaktår. Vi får väl se hur mycket verklig jakt det blir framöver.
Publicerat November 3, 201015 yr Välkommen hit, tur att man inte är ensam om att vara trög i starten Det är bara att jobba ikapp
Publicerat November 3, 201015 yr Bättre sent än aldrig, jag har precis börjat med min jägarexamen för några veckor sen. Välkommen!