Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Stoney point

Featured Replies

Publicerat

Har för ett tag sedan införskaffat den sittande höjden av stoney point och vill nu ha bipod av liggande modell.

Funderar då på stoney points men de är 10-13". Är de för högt?

Harris kör ju med 6-9" och de bör ju veta....

Sen undrar jag om de är tillräckligt stabila. För jakt funkar det väl, men ex i bänk?

mvh

Publicerat

Ja, i mitt tycke är det för höga för banskytte, så jag köpte ett par till som jag kortade ner rejält, just för att kunna komma ner ordentligt i liggande på vallen.

Ska du skjuta mycket banskytte, så är det nog bättre att ta ett Harris eller liknande, de är stabilare på bana, men i skogen tycker i alla fall jag att SP är bäst.

På bilden så har bössan de okapade ditsatta, och den kapade ligger bredvid långstöden.

DSC_0002.jpg

Publicerat
  • Författare
Ja, i mitt tycke är det för höga för banskytte, så jag köpte ett par till som jag kortade ner rejält, just för att kunna komma ner ordentligt i liggande på vallen.

Ska du skjuta mycket banskytte, så är det nog bättre att ta ett Harris eller liknande, de är stabilare på bana, men i skogen tycker i alla fall jag att SP är bäst.

På bilden så har bössan de okapade ditsatta, och den kapade ligger bredvid långstöden.

DSC_0002.jpg

Tack för att du bringar klarhet med ett perfekt svar! :rolleyes: Hur ofta får man reda på allt man vill i första inlägget.

Stöden ska vara på min cz 455 ( ja, jag har bytt <_<) då jag vill kunna sitta (mediumlängden) när jag jagar ex räv och liggande när jag jagar fågel. Sätter jag på adaptern så "kan" jag inte använda harris... Du ser dilemmat. Och jag har ju redan ett par vilket egentligen gör valet enkelt.... Men jag vill ha harris stabilitet :huh: Har ett par 25s Harris som är PÅ TOK för höga för liggandes och för låga för sittande. Hur det nu går ihop??!

Edit: Ett par låga kostar ca 450 kr inkl frakt på ebay. Mindre om man slipper tull vilket jag tror man gör.

Edit 2: Det går inte att sitta på stol när man kör harris 25s. Sitta på röva går och det är ju det jag vill...