Publicerat November 5, 201015 yr Är en nybakad jägare, har haft jägarexamen ett antal år men först nu fått tag i jaktmark. Jag har sedan tidigare en hagelbock, en 222:a med mirokusikte och en 3006:a med ett Bushnell 2-7 någonting tror jag. Då detta är det enda jag har och så undrar jag givetvis om någon här skulle kunna göra en rimlig prioriteringslista till mig på saker som jag bör inhandla och gärna var. Detta kommer förstås att i sin helhet kosta rejält men det är väl bara en engångskostnad hoppas jag. Jag kommer att jaga 40 % fågel och resten klövvilt. Räkna ca 30-50 jaktdagar om året så blir det nog rimligt. Vad skulle Ni ha köpt i prioordning och var? Tacksam för all hjälp jag kan få.
Publicerat November 5, 201015 yr Är en nybakad jägare, har haft jägarexamen ett antal år men först nu fått tag i jaktmark. Jag har sedan tidigare en hagelbock, en 222:a med mirokusikte och en 3006:a med ett Bushnell 2-7 någonting tror jag. Då detta är det enda jag har och så undrar jag givetvis om någon här skulle kunna göra en rimlig prioriteringslista till mig på saker som jag bör inhandla och gärna var. Detta kommer förstås att i sin helhet kosta rejält men det är väl bara en engångskostnad hoppas jag. Jag kommer att jaga 40 % fågel och resten klövvilt. Räkna ca 30-50 jaktdagar om året så blir det nog rimligt.Vad skulle Ni ha köpt i prioordning och var? Tacksam för all hjälp jag kan få. Var bor/Jagar du?
Publicerat November 5, 201015 yr vettiga skor/kängor rimliga kläder, en frusen jägare är en dålig jägare. Handkikare av vettigt slag. mycket övningsammo Enbart som några förslag, vapenmässigt skulle jag vilja ge förslaget att om du skjuter ok med vapnen och de fungerar adekvat så gör inget med dem inledningsvis. Det är bättre att ta kostnaderna sedan när du verkligen vet vad du vill ha. /Christian