Publicerat November 5, 201015 yr Köpte en X10 mini pro igår och tänkte höra om ni har några roliga och intressanta tips på appar runt jakt,fridluftsliv,skytte mm.. Tyvärr har jag inget att bidra med själv ännu
Publicerat November 5, 201015 yr En fysik app kan vara att du använder X10'an som sänke när du bottenmetar Hoppas du har mer tur än mina bekanta som haft X10 mini... Rätt dålig på appar också så jag ska hålla koll i den här tråden. Var själv inne på en SE X10 av nåt slag men insåg rätt snart att jag fick sikta in mig på nåt annat. Valet föll på HTC Legend, teknikanalfabet som jag är så kommer jag skapligt överens med den
Publicerat November 5, 201015 yr Tja shooter är ju ganska rolig, sen har jag använt två varianter av GPS, typiskt feltänkta, där man behöver GPS finns det ingen täckning. lite vädertjänster har jag använt osv. /Christian
Publicerat November 5, 201015 yr Författare En bra ballistik app med metriska värden har jag sökt utan att finna men bör tilläggas att jag knappt vet hur telefonen fungerar ännu
Publicerat November 5, 201015 yr Android Market. Shooter balistic man kan även söka på seankndy jag skulle vilja säga att det är den bästa bal gen som finns på marknaden, men det är kanske att skryta, klarar fullt ut metriska värden. /Christian
Publicerat November 5, 201015 yr Författare Android Market.Shooter balistic man kan även söka på seankndy jag skulle vilja säga att det är den bästa bal gen som finns på marknaden, men det är kanske att skryta, klarar fullt ut metriska värden. /Christian Tack installerat ser trevligt ut har jag något att leka med på jobbet i natt
Publicerat November 5, 201015 yr Det är du, jag o PeterC som har den här så vitt jag vet, när du lagt in ett par laddningar, gå in på, Table/graph, tryck meny välj drift och sen compare, så kan du betrakta dina kulbanedrifter i jämförelse, jag ler varje gång jag ser att BC is king. Förresten nu skjuter ju du inte Hornady såvitt jag vet men dem släpper nya Matchkulor med trevliga BC framöver, .58 G1 för en 140 grains 6,5 mm, det borde ta dig en bit på vägen med 6.5-06:an. /Christian
Publicerat November 5, 201015 yr Författare Lagt in data för min XC och den stämmer 100% med empiriska data så programmet verkar funka bra
Publicerat November 5, 201015 yr Det gläder mig att läsa att verkliga data motsvarar beräknade data, visst är det ganska roligt program, finns så att du kan kompa för krut temp o lite andra roligheter också. /Christian
Publicerat November 5, 201015 yr Författare Mycket trevlig app finns även en trevlig funktion till avståndsbedömning med mildot som skulle fungera fint för fältskytte. Bara att mata in vind och målstorlek innan sedan bara lägga in milsen så får man siktes korrigeringen blixtsnabbt Men hur raderar eller ändrar man i inlagda vapen och ammo??
Publicerat November 5, 201015 yr Tryck på laddningen eller vapnet, upp kommer en rullista, edit, delete, copy. Ja resten är ju självförklarande. /Christian
Publicerat November 5, 201015 yr För att förtydliga en smula så är det "långtryck" som gäller för att få upp ändringsvalen. Långtryck är för övrigt nåt som är en vanlig metod i Android för att styra saker.
Publicerat November 6, 201015 yr synd att programmet va så dyrt:( men får bli nästa månad iallafall verka kul:) x10minipro<3
Publicerat November 6, 201015 yr Dyrt?! Under hundringen för att alltid kunna bära med sig världens bästa ballistikprogramvara! Nä.
Publicerat November 7, 201015 yr Dyrt?! Under hundringen för att alltid kunna bära med sig världens bästa ballistikprogramvara! Nä. okej då men för mig för dyrt just nu iallafall:P lever ju bara på studiebidraget:/