Publicerat Februari 12, 200620 yr är det någon som vet vad den 3:e kulan från vänster på bilden är för fabrikat? köpte dom billigt av en kompis som inte visste vad det var för någon kula ???
Publicerat Februari 12, 200620 yr är det en bly eller en plast spets? detta är dom enda jag kunde hitta som hade så pass mycket bly/plast i spetsen, och så brant vinkel på "strömlinjeformen" ...under bilden står det vad dom heter:
Publicerat Februari 12, 200620 yr Författare det är bly i spetsen och det måste nästan vara winchester kulan...för den ser exakt likadan ut...
Publicerat Februari 12, 200620 yr det är bly i spetsen och det måste nästan vara winchester kulan...för den ser exakt likadan ut... jo...tycker också att den är mest lik din kula...
Publicerat Februari 12, 200620 yr Författare jo...tycker också att den är mest lik din kula... hittade den på midway så jag ska beställa hem några hundra, kan ju säga att det är en perfekr kula spränger kråkor som en ballistik tip, bra effekt på rådjur samt bäver....
Publicerat Februari 13, 200620 yr hittade den på midway så jag ska beställa hem några hundra, kan ju säga att det är en perfekr kula spränger kråkor som en ballistik tip, bra effekt på rådjur samt bäver.... Låter onekligen som att den kulan är nått att satsa på...är den farlig med köttet föresten?...iofs inte så viktigt, jag tar hellre lite köttförstöring än ett eftersök...
Publicerat Februari 16, 200620 yr Författare Låter onekligen som att den kulan är nått att satsa på...är den farlig med köttet föresten?...iofs inte så viktigt, jag tar hellre lite köttförstöring än ett eftersök... Det är som dom flesta andra 222 kulor bakom bogen inga problem i bogen och det är kött färs av halva djuret, använder dock min 222:a mest till predator jakt samt lite annat så för mig handlar det mest om att vapnet skjuter bra, och har så bra kulbana som möjligt...den är ju klart lindrigare än ballistik tip eller v-max om man säger som så...
Publicerat September 30, 200619 yr Hej jag är nybliven ägare till en 222 krico 500 och nu börjar jag fundera på vad jag ska ha för kula. Kruxet är att jag inte laddar själv och således är hänvisad till jaktbutikens skraka utbud. Vad rekomenderar ni? det ska inte sjutas matnyttigt vilt. Räv grävlig kråkor.Och jag vill ha dem på plats. Jag vet att man kan skicka efter på postorder med jag orkar inte krångla med det. trident
Publicerat September 30, 200619 yr Författare Winchester har fabriksladdad silver tip funkar fint när man ska spränga kråkor, funkar även bra till räv har dock inte skjutit grävling med dom men skulle inte to detta är några probem... "222 Remington 40 gr. Supreme® Ballistic Silvertip® CXP1 Product Symbol: SBST222 Ballistic Coefficient: 0.221 Supreme® Ballistic Silvertip®: Solid based boittail design delivers excellent long range accuracy. In .22 calibers, the Ballistic plastic polycarbonate Silvertip® bullet initiates rapid fragmentation. In medium to larger calibers special jacket contours extend range and reduce cross-wind drift. Harder lead core ensures proper bullet expansion. Description: Rapid expansion or fragmentation on impact."