Publicerat November 9, 201015 yr Hej! Jag är 22 år gammal. Jag jagar i de småländska skogarna och har gjort så sedan barnvagnen var det främsta fortskaffningsmedlet. Mitt jaktår börjar med bockjakten som jag brukar avnjuta på vårt stora hygge. Sedan brukar det bli ett par rådjursjakter med hund innan älgjakten tar vid. Det blir sedan mestadels rådjursjakt, värvat med jakten på våra underbara jordbökare. En och en annan räv/harjakt och när våren börjar närma sig stillas den värsta abstinensen vid åteln. Fågejakt börjar bli mer och mer intressant. Pluggar i dagsläget och lär väl göra så under de närmsta åren. Jagar så mycket tiden, plånboken och flickvännen tillåter, Tiden=Om diciplinen finns där, har jag mycket tid. Plånboken=Lite värre som student och har några mil till jaktmarken. Flickvännen=Förstår inte varför man ska sitta där och frysa?!?! Förutom lite övriga gliringar så funkar det bra än så länge.
Publicerat November 9, 201015 yr Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Får man fråga vart i småland du huserar? Jag har min dotter och svärson i småland.
Publicerat November 9, 201015 yr Författare Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!Får man fråga vart i småland du huserar? Jag har min dotter och svärson i småland. Tackartackar! Har nyligen flyttat från Växjö till Jönköping pga studier. Jaktmarkerna ligger några mil norr om Växjö.
Publicerat November 9, 201015 yr Tackartackar!Har nyligen flyttat från Växjö till Jönköping pga studier. Jaktmarkerna ligger några mil norr om Växjö. Ja, ok. Vet att i trakterna kring Aneby (där dottern bor) är det svårt att hitta kantareller före svinen...
Publicerat November 9, 201015 yr hej jag har hittat dom perfekta läderfåtöljerna att ha i jaktrummet när vi sitter med benen i kors och smuttar på en rökig jäkel haha
Publicerat November 15, 201015 yr Författare Tacktack! Jaktmarkerna ligger i Asa, Kråketorp närmare bestämt.
Publicerat November 19, 201015 yr Tacktack! Jaktmarkerna ligger i Asa, Kråketorp närmare bestämt. Är det på den marken Eliasson brukar va med?
Publicerat November 23, 201015 yr Ingen som nyttjar det efternamnet. Förnamn? Filiph. http://www.jaktsnack.se/index.php?showuser=5078
Publicerat November 26, 201015 yr Tacktack! Jaktmarkerna ligger i Asa, Kråketorp närmare bestämt. Vi jagade älg några år på en del av Kråketorps marker, men det är över 10 år sen.
Publicerat December 3, 201015 yr Hej! Jag vet inte om du känner igen mig? men jag är och jagar runt kråketorp ibland.. /Filip som jagar i västra änden av asa skogarna mot lammhult till.