Publicerat November 9, 201015 yr Jag sköt en Gylta på 60/70kg iförgår och Den va skadeskjuten på baklåren och det är ca 1 vecka gammalt. Så min fråga är om man måste slänga hela grisen eller man kan bara slänga baklåren imed om den bildar bakterier?
Publicerat November 9, 201015 yr Svårt att generalisera men med bakgrund av hur du beskriver det så skulle iaf jag kassera grisen. Bara tanken på en systemisk spridning av en inflamation är lite ruggig.
Publicerat November 10, 201015 yr Är såret inflammerat och luktar illa, släng grisen! Annars skall det inte vara några problem, men jag hade nog haft svårt att äta av den grisen...
Publicerat November 10, 201015 yr Ät inte av köttet även om det inte luktar. Bakterier har en förmåga att sprida giftiga toxiner i hela kroppen (grisen). äter du köttet, även om det är tillagat får du i dej dessa toxiner. Bakterier som bryter ner kött är inte att leka med, du kan bli väldigt sjuk.
Publicerat November 11, 201015 yr Ät inte av köttet även om det inte luktar. Bakterier har en förmåga att sprida giftiga toxiner i hela kroppen (grisen). äter du köttet, även om det är tillagat får du i dej dessa toxiner. Bakterier som bryter ner kött är inte att leka med, du kan bli väldigt sjuk. Jo, så är det faktiskt! Mellan 3-5% av de grisar jag skjutit har haft någon skada som gjort att jag slängt dem.