Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bästa ammunition

Featured Replies

Publicerat

Vilken är den bästa ammunitionen för dessa vapnen tycker ni? Winchester 30-06, kommer att användas till åteljakt på vildsvin och älgjakt. Husqvarna 223 på Rådjur enbart.

Publicerat

Robin

Att du får lite dåligt med svar här är nog för att det finns så många diskussioner om detta i gamla trådar.

Sök lite på forumet så får du nog många bra svar.

Publicerat

Till 30.06 är mitt val Lapua mega 13gr kula!

223 har jag inget förslag på lämplig ammo eftersom jag saknar erfarenhet av kallibern.

Publicerat
Till 30.06 är mitt val Lapua mega 13gr kula!

223 har jag inget förslag på lämplig ammo eftersom jag saknar erfarenhet av kallibern.

Till åtel och älgjakt - 13gram Norma oryx. Sako arrowhead för småviltsjakt till 223 och oryx till rådjur, men jag har skjutigt arrowhead i 222 på rådjur och träff bakom bogen blir inte alls så mycket förstört.

Publicerat
  • Författare
Till åtel och älgjakt - 13gram Norma oryx. Sako arrowhead för småviltsjakt till 223 och oryx till rådjur, men jag har skjutigt arrowhead i 222 på rådjur och träff bakom bogen blir inte alls så mycket förstört.

Så du tycker att oryx är bättre än vullcan och dem? Är 13gram den tyngsta bland kulorna på 30-06an? tack för din hjälp=)

Publicerat

Jag kör med Norma Oryx i min 30.06 (kan inte vikten i huvudet). Ska vara en väldigt bra alroundkula för rådjur, älg och gris enligt killarna på Torsbo Handels.

Publicerat
  • Författare
Jag kör med Norma Oryx i min 30.06 (kan inte vikten i huvudet). Ska vara en väldigt bra alroundkula för rådjur, älg och gris enligt killarna på Torsbo Handels.

Okej ah alla säger att oryxen är en bra kula så jag kör nog med med den då =) Tack för hjälpen!

• 6 months later...
Publicerat

Så du tycker att oryx är bättre än vullcan och dem? Är 13gram den tyngsta bland kulorna på 30-06an? tack för din hjälp=)

JOj hade missat svara på denna tråd. Ja hos norma är Oryx tyngst. Sen finns ju Sako Hammerhead 220 grain! Oryx 13 gram är svårslagen som allroundkula i .30-06. Nu senast har jag testat Federal Fusion 11,7 gram (nästan halva priset mot oryx) och är grymt imponerad av prestandan! kan rekommenderas starkt.