Publicerat November 11, 201015 yr Hej Jag funderar på att köpa en ny bössa. har kollat på Sauer 202. Jag undrar bara om det är någon som har erafarenheter om dessa. Både bra och dåliga. Är det något att lägga pengar på? //Robert
Publicerat November 12, 201015 yr Jag har en sauer 202. inte soft dock. Jag är väldigt nöjd med den. Grym slutstycksgång. Jag älskar säkringen. Greppet och balansen är kanon. Skönt med pipbytessystem. Det jag har upplevt är sock att kolven känns lite klen på sina ställen. Det fick jag bekräftat när jag hittade två sprickor i pistolgreppet. Det fixade dock försäkringsbolaget så att jag fick en ny kolv. Mvh John
Publicerat November 12, 201015 yr Köpte en ny Sauer 202 Classic 2008. Den är kanon, kan bara hålla med föregående talare om slutstycksgången och säkringen. Har inte haft problem med kolven...ännu. Pipbytessystemet gör den också trevlig, är själv inne på att byta bort min 30-06 mot en 9,3x62 pipa.
Publicerat November 12, 201015 yr Har föregångaren 200 i snart 20 år och har inte haft några direkta problem än. Den skjuter bättre än vad jag klarar av att utnyttja. Slutstycksgången o matningen är bättre än många konkurenter jag testat. Möjligen är den lite tung med stållådan men å andra sidan är det ganska skönt när 9,3pipan sitter i...
Publicerat November 12, 201015 yr Hämtade nya kolven på Walter Borg idag. Passade på att klämma lite på en 202 med alu-låda. Dra mig baklänges på rudolfs röda mule vad lätt den var. Men inget jag skulle vilja sitta och bänkskjuta 9,3x62 med.
Publicerat November 13, 201015 yr Författare Några flera synpunkter. Annars så blir det nog en ny pang. Vad kan man ta för en beggad i bra skick, en T3 L SS. 30-06. //Robert
Publicerat November 16, 201015 yr Klart grabben ska ha en Sauer. När jag skulle köpa min första studsare klämde jag på ett antal eldrör och diskade Sauern direkt pga. jag upplevde säkringen som knäpp. Det landade slutligen på en 202a i alla fall och jag har inga som helst problem med säkringen. Helt underbar bössa. Upp med degen bara. //Fitzo
Publicerat November 16, 201015 yr Klart grabben ska ha en Sauer. När jag skulle köpa min första studsare klämde jag på ett antal eldrör och diskade Sauern direkt pga. jag upplevde säkringen som knäpp. Det landade slutligen på en 202a i alla fall och jag har inga som helst problem med säkringen. Helt underbar bössa. Upp med degen bara. //Fitzo Finns många som klankat på säkringsplaceringen men sällan de som äger en Sauer 200/202, undra hur man kan klaga på nåt man egentligen inte vet nåt om....
Publicerat November 16, 201015 yr Finns många som klankat på säkringsplaceringen men sällan de som äger en Sauer 200/202, undra hur man kan klaga på nåt man egentligen inte vet nåt om.... Håller med. Jag hade dock aldrig hört talas om säkringskonstruktionen innan jag kolllade på den för första gången. Utan att egentligen ha något klart argument för mig själv så dömde jag som sagt ut den men när jag hade kollat på ett femtontal olika bössor fick jag helt plöstsligt en Sauer i famnen igen (typ 2 månader senare) och blev helt enkelt tvärsäker på att jag skulle ha en. Jag sket i att säkringen är lite annorlunda och det ångrar jag absolut inte idag. Tvärtom. Tystare säkring får man ju leta efter och att den sitter i varbygeln har ju sin vettiga funktion det också. Passar säkert inte alla men jag har som sagt inga problem alls med den jakt jag bedriver. //Fitzo