Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finnspets

Featured Replies

Publicerat

Åkte ut igår med finnspetsen hittade spår efter fem vargar i nyswnön i det området jag tänkt jaga i.

Blev till att åka fem mil upp på skogen och jaga där istället.

Fick skjuta en orrtupp efter någon timma.

Men gå in på sälj sidan här på forumet så ser ni att nu ska jag sälja finnspetstiken på grund av vargarna.

Publicerat

Måste kännas riktigt surt, kan inte annat än beklaga.

Publicerat

Vi ska hämta våran valp om 2 veckor blir lite surrealistiskt när man läser detta. Jag har ingen erfarenhet då det gäller varg(bor långt norrut) än så länge. Jag beklagar verkligen! men jag tycker att du inte ska sälja hunden, o med risk att åka på en känga nu o få höra att jag inte vet hur det är att leva med varg, så det som händer är ju att dessa politiker som ska ha ett exotich sweden för bara mer vatten på sin kvarn. Vi jägare måste hålla ihop o strida för rätten till våran jakt. Jag hoppas du finner ett sätt att ha kvar din hund o få många fina ståndskall i framtiden.

/Peppe

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Bilder från dagens jakt med finnspetstiken som jag ska sälja på grund av varg.

Vi fick en gammeltupp som hon gjorde två förföljanden på innan jag kom ihåll.

Orrtuppen blev en bonus när hon rullade en orrflock i en timma:)

Ingen som är intr av en fin tik? Hon är lugn och snäll är två år och injagad, har en etta på utst och är klar för att starta på jaktprov . Har skjutit en hel del fågel för henne.

Vill helst att hon får en ny ägare som bor där det är post-1839-1291383943_thumb.jpgvargfritt.

Publicerat

Är förbannat sugen revper, men har ingen möjlighet till att ha hund i dagsläget... Fast i framtiden lär ju även vi få upp någon varaktig vargetablering...  :rolleyes:

• 1 month later...
Publicerat

Ingen som är intr av en fin tik? Hon är lugn och snäll är två år och injagad, har en etta på utst och är klar för att starta på jaktprov . Har skjutit en hel del fågel för henne.

Vill helst att hon får en ny ägare som bor där det är post-1839-1291383943_thumb.jpgvargfritt.

Har du kvar tiken ? Lockande, även om injagningen har sin absoluta charm. Har just nu min gamla finnspetshane (13 i mars). Har emellertid inte helt bestämt mig för om jag ska satsa på en drivande hund eller fortsätta med trädskällare. Skogsfågeljakten är inte den samma i dagens skogsbruk. Annars har jag varit hundomare i många år inom SSF Ångermanland och bor ute i skogen med jaktmark på flera ställen. Har sammanlagt haft två finnspetsar, först en tik och nu kvar med en avkomma efter henne.

• 8 years later...
Publicerat

hej. är tiken kvar?

Publicerat
På 2010-12-03 at 14:46 revper sa:

Publicerat

har du kvar tiken?

Publicerat
41 minutes ago lidström sa:

har du kvar tiken?

Tråden är 9 år gammal :)

Publicerat
43 minutes ago, KJE81 said:

Tråden är 9 år gammal

?Vi gillar ju trådlyft! ?