Publicerat November 12, 201015 yr fick lite tid över igår, så åkte till 300-meters banan med nya bössan som jag köpte från joacim och hämtade i veckan. en Remington 700 BDL (SA) Varmint .222. fick med lite handladdad ammo av honom också, och måste säga att jag är väldigt positivt överraskad över precisionen på den. var tvungen att rikta om kikaren lite, men sen gick det asbra! la mig på 100 meter och drog iväg 3 skott, och 2 satt hål-i-hål och det tredje satt 5 mm ifrån dom. det sätter jag som en bra prestation! sen gick jag bak till 200 meter och drog 5 skott. där var spridningen 30 mm, också klart godkänt!! men sen kom jag på att jag inte drog en 5-skottare på 100 meter, så jag gick tillbaka och sköt. vart en 15-20 mm på den. och då slarvade jag 2 skott. så kort och gott: Joacim, jag är grymt nöjd med köpet, och det skall bli en sann glädje att fälla bockarna med denna. måste bara köpa lite helmantlade kulor, så ska vi se till att hitta hål-i-hålet med dom också, så går inte fåglarna säkra heller =) laddningen på de jag sköt med var följande: krut: 201 vikt: 22grs kula: HRN 50grs SoftPoint col: 54,5mm mycket fin laddning i den bössan =) 100 meter, 5 skott 200 meter, 5 skott 100 meter, 3 skott banan sett från vallen
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Bara att gratulera till ett bra köp då../Christian tackar tackar. känns som ett bra köp, och laddningen kändes rätt också. blir att köra på den tills vidare
Publicerat November 12, 201015 yr Amerikanskt grovsmide med sena lådor i blötjärn är myten men tavlorna säger ofta något annat Grattis till ett bra köp och fint skytte!
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Amerikanskt grovsmide med sena lådor i blötjärn är myten men tavlorna säger ofta något annat Grattis till ett bra köp och fint skytte! tackar tackar aa, min kompis är lite sugen på en Remington LTR, men har mest fått höra negativ kritik om dom. jag såg här på forumet att en kille sålde en .222 remington med varmintpipa och jag nappade direkt. såg hans träffbilder som han också la upp samtidigt, så jag tänkte att jag köper på 50/50 chans, och jag är helt supernöjd =)
Publicerat November 13, 201015 yr Funderar starkt på en LTR så är nyfiken på att få höra vad du har hört för negativt om den?
Publicerat November 13, 201015 yr Författare Funderar starkt på en LTR så är nyfiken på att få höra vad du har hört för negativt om den? har hört att om man köper en ny så är det lite som att köpa grisen i säcken: det är typ 40 % chans att du ska få en bössa som skjuter dåligt, medans exempelvis om man köper en ny tikka så är chanserna mycket mindre. dock så är det i mina ögon alltid positivt att köpa remington pga. att marknaden svämmar över av delar till dom. idag så kan man bygga sig en finfin mästerskjutare bara genom att plocka delar på e-bay =). jag själv ska beställa en ny laminatkolv till min nu när lönen kommer, men funderar på vad jag ska ha. har starka funderingar på att beställa en fräsig en från boyds gunstocks, en tumhålskolv. men vi får se, hinner säkert hitta 400 andra saker man vill lägga pengarna på istället =)
Publicerat November 13, 201015 yr Köpte precis en stock från Boyds till min Rem 700, leveranstid 1 vecka ganska precis, klart nöjd! /Mr Bängelsson
Publicerat November 13, 201015 yr Köpte precis en stock från Boyds till min Rem 700, leveranstid 1 vecka ganska precis, klart nöjd! va gick frakten på??
Publicerat November 13, 201015 yr Författare Köpte precis en stock från Boyds till min Rem 700, leveranstid 1 vecka ganska precis, klart nöjd! /Mr Bängelsson jag har ju varmintpipa på min, fanns det marginal nog så man kunde ta ur lite för den?
Publicerat November 13, 201015 yr va gick frakten på?? Tror de var 32$ eller så, själva kolven på 92, tot strax under 900 sek, fick lös ut den på posten för 300 sek, så 1200:- inkl alles. /Mr Bängelsson
Publicerat November 13, 201015 yr Dom har nog för varmintprofil oxå, själv valde jag en Classic med rem orginalprofil, finns inte så jättemycket mtrl att ta av. /Mr Bängelsson