Publicerat November 12, 201015 yr Vet ju att jag har en välbesökt åtel och visst, har väl lyckats skjuta en del grisar på den men skulle ju vilja ha bättre koll på vilka djur som är där och framför allt när. Nu har jag fått låna en åtelkamera och riggade upp den och det blev vinst redan första dygnet! Dedär som ränderna är på väg ur ser ju väldigt smakliga ut... Ska nog ordna med ett möte!
Publicerat November 12, 201015 yr Kul med kamera Peter. Måste säga att jag är lite avis på er som har svin hemma, eller ja det har ju jag med, men jag menade vildsvin på jaktmarken. Skjut dig en 40-kilos och helgrilla med några polare.
Publicerat November 12, 201015 yr Åtelkamera är A och O för en lyckad åteljakt! Fina matgrisar på första bilden som kan väga ca 35kg.
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Kameran är ju ett fantastiskt hjälpmedel! På söndag ska jag packa upp ett annat fantastiskt hjälpmedel... Ensilerad ärt/havre! Det borde dra ordentligt med grisar och det ska då bli extra spännande att vittja minneskortet i kameran. Ska också försöka få till inte fullt så ljusa bilder, kameran kanske pekar för mycket neråt, kanske i kombination med att åtelbelysningen också går igång. Man ser ju ordentligt vad det är för nå't men lite snyggare bilder gör ju inget.
Publicerat November 12, 201015 yr Kameran är ju ett fantastiskt hjälpmedel!På söndag ska jag packa upp ett annat fantastiskt hjälpmedel... Ensilerad ärt/havre! Det borde dra ordentligt med grisar och det ska då bli extra spännande att vittja minneskortet i kameran. Ska också försöka få till inte fullt så ljusa bilder, kameran kanske pekar för mycket neråt, kanske i kombination med att åtelbelysningen också går igång. Man ser ju ordentligt vad det är för nå't men lite snyggare bilder gör ju inget. Kan fungera bra men jag har haft bäst lycka med majs