Publicerat November 12, 201015 yr Vad kostar de ungefär att byta kolv på en CG 2000 till en komposit kolv? Och hur mycket kostar de att pipa om den? Ganska mycke förstår jag men ungefär... Tacksam för svar /MartiN
Publicerat November 12, 201015 yr Vill inte grusa dina planer men har aldrig sett en kompositkolv till CG 2000, men jag har haft fel förr.........McMillan har tillverkat till 1900:n, hur mycket det skjiljer vet jag ej, men det kanske går att lösa med filar och plastning. En ompipning går väl löst på minst 5000, lågt räknat.........så om hela projeketet är ekonomiskt försvarbart är ju en annan sak.......... Booberg gör ju fina laminatkolvar i olika modeller, kan inte det vara ett alternativ?
Publicerat November 13, 201015 yr Författare Vill inte grusa dina planer men har aldrig sett en kompositkolv till CG 2000, men jag har haft fel förr.........McMillan har tillverkat till 1900:n, hur mycket det skjiljer vet jag ej, men det kanske går att lösa med filar och plastning.En ompipning går väl löst på minst 5000, lågt räknat.........så om hela projeketet är ekonomiskt försvarbart är ju en annan sak.......... Booberg gör ju fina laminatkolvar i olika modeller, kan inte det vara ett alternativ? De kanske inte är så vanligt men pappa vet en som säljer än CG 2000 med kompositkolv och den är vi rätt sugna på men de är bara de att de är fullt i skåpet Okej de var de jag tänkte mig att de kostade också.... Ska kolla lite på Boobergs kolvar //Martom