Publicerat November 13, 201015 yr Tja!! Tänkte dra till Italien om ett par veckor, finns det nå skytte/jaktprylar som är billigare där än i Svea rike????????????
Publicerat November 14, 201015 yr Tja!!Tänkte dra till Italien om ett par veckor, finns det nå skytte/jaktprylar som är billigare där än i Svea rike???????????? Köp hem en Piotti sida/sida,Mod Monaco till mig.
Publicerat November 14, 201015 yr Varje gång jag varit utomlands så har jag hittat någon jaktaffär att grotta runt i och har flera kläder som jag köpt som funkat över förväntan! Köpte en väst i Grekland för 15 år sen, den lever ännu faktiskt.. En väst inköpt i spanien fungerar även den tror jag, givit bort den då den var lite för stor för mej. Så kläder, de jag köpt har legat acceptabelt i pris. Mvh!
Publicerat November 14, 201015 yr Författare Tja!! Vi ska besöka NSI(hagelammo fabriken) i Pisa samt lite skytte där.
Publicerat November 15, 201015 yr Det har förståss inget med jakt att göra men jag skulle satsa på vin och parmesanost.
Publicerat November 17, 201015 yr Författare Tja!! Förutom vin och ost så tänkte jag på choker/skjutväst mm.
Publicerat December 4, 201015 yr Författare Tja!! Skytteprylar var tyvärr inte så billiga i det landet men själva grundgrejjen för skytte nämligen hagelvapen kostade betydligt mindre än här i Sverige tex en ny DT 10 med justerbar kolv och choker för 50k, en beggad DT 10 som är fabriksrenoverad för ungefär 20-30k. Dit vi var så fanns det en uppsjö av fina beggade berettor av olika typer men de flesta var trapbössor med fast borrning då det nästan bara skjuts trap i det landet pga nya myndighetskrav för uppsamling av blyhagel, det blir ju svårt att samla upp hagel på en sportingbana. Det var ju inte så tråkigt att åka dit och skjuta och äta gott i anslutning till trapbanan så fanns det restaurang med supergod mat och dryck. ,