Publicerat November 15, 201015 yr Jag har fått ett litet problem. Jag har två valpar på nio månader, en tik och en kille vid namn Biffen Tiken löper nu och killen har kommit på att han också är könsmogen nu vilket han inte var för en vecka sedan... först nu när tiken har löpt några dagar börjar han lyfta på ena benet när han pinkar och han är ju just nu helt omöjlig att ha hemma med tiken. Att lämna bort honom på ett hunddagis eller liknande är inget alternativ, kastrering gillar jag inte heller då han kanske kan bli en skapligt drivande hund med skall i löpan. Just nu står det still i huvet på mig och jag kan inte komma på en bra lösning... Biffen behöver miljöombyte och jag har ju inte hjärta att sälja honom till nån jag inte känner. Finns det nån hundvan jägare i Östergötland som kan tänkas ha tid att ha Biffen på prov kanske? Har ni förslag på en snabb och bra lösning så bollar jag gärna idéer... jag lär väl inte vara ensaom om att ha fått det här problemet...
Publicerat November 15, 201015 yr Författare Lite mer om Biffen. Biffen är en blandras mellan främst labrador och norsk buhund (gårdshund) så han påminner om en svart spets med knorr på svansen. I ansiktet påminner han lite om en grand danois i miniatyr och förra ägaren trodde att grand danois kan ha funnits med i någon av föräldrarna, jag har dålig dokumentation där. Han har drivit hjort med skall i löpan och har ett stort intresse för allt vilt. Några dagsfärska bilder i skitvädret... klicka på bilderna för större bilder. Till rätt person som inger förtroende och är hundvan kan jag tänka mig att skänka Biffen även om det tar emot i hjärtat. Just nu har jag dock inte tid för två valpar så jag inser att det är ett måste.
Publicerat November 15, 201015 yr Vad mäter han i mankhöjd? Ser onekligen lite kul ut med de långa benen.
Publicerat November 15, 201015 yr Författare Vad mäter han i mankhöjd?Ser onekligen lite kul ut med de långa benen. Jag ska mäta honom när han har vaknat Han sover sött nu... Han är dock ganska hög i benen och har ett fylligt bröst så han kan se lite mager ut över magen men han är vid gott hull... trots dom långa benen så är tiken jag har betydligt snabbare och då är hon ändå en decimeter lägre ungefär. Han "joggar" fram i skogen och driver vilt ganska långsamt (dom gångerna han lyckats smita ifrån mig)