Publicerat November 15, 201015 yr Tjena alla tokiga grytjägare. Nu är jag less, det verkar krylla av räv på marken så nu måste jag göra något åt saken, kämpar tappert med lock och vakjakt men det ger inte de resultaten jag vill och trotts att vi sköt 3 rävar på en helg så var det massa nya rävspår så fort snön kom. Så nu undrar jag om det finns någon grytjägare med hund i Uppsala trakten som har lust att komma någon Söndag i vinter och hjälpa mig att få livet av lite rävar. Har än så länge hittat tre aktiva gryt men inget verkar grävbart, vet var det finns tre-fyra gryt till men har inte kollat upp dessa. Tack på förhand /waxin
Publicerat November 15, 201015 yr Jag lystrar direkt när det är i närheten. Terriern har fått stå tillbaka i år eftersom jag jagar in en stövare på räv. Hon har en hel del räv på sitt samvete. Vart i Uppland bor du? Själv bor jag i Månkarbo! //Roggman66
Publicerat November 15, 201015 yr Författare Du har PM Roggman. Bor i Wattholma men jagar i den vackra byn Fjuckby, dvs ca 3mil söder om dig. /Waxin
Publicerat November 15, 201015 yr Författare Nu jävlar ska rödpälsarna få det hett om öronen, vad är det för terrier du har? Fox?
Publicerat November 15, 201015 yr Nu jävlar ska rödpälsarna få det hett om öronen, vad är det för terrier du har? Fox? Har du pratat med Roooger, väldigt bred Norduppländsk dialekt Hoppas ni lyckas ge Reevarna en redig match! Mvh.
Publicerat November 16, 201015 yr Ha ha, bred Uplländska ha ha , nja kanske inte riktigt Jag har en borderterrier. //Roger
Publicerat November 16, 201015 yr Författare Jag kan ju komma med terrier-tokan jag också, hittar till Fjuckan! Ja Peter du är välkommen du med, vi kan köra varannat gryt
Publicerat November 16, 201015 yr Författare Ha ha, bred Uplländska ha ha , nja kanske inte riktigt Jag har en borderterrier. //Roger OK ulvar i fårakläder, de brukar vara som små tjuriga gubbar, lugna och snälla som en fet goden retrever till de får lukten av Räv eller grävling då förstår man att det är en terrier ras.