Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nån som har skjutit rådjur i flertalet landskap?

Featured Replies

Publicerat

Helt ointressant förmodligen, men jag tänkte för ett tag sen om det fanns någon som lyckats skjuta rådjur i samtliga landskap...kanske inte här inne, men om man vill kan man väl skriva vilka man "klarat av".

västergötland, skåne och sörmland har jag betat av.

Publicerat

Jag brukar kalla mig berest men i jaktsammanhang har det inte blivit så väldigt mycket resande.

Har helt enkelt alldeles för bra jakt runt om i Jämtland för att längta bort... (Sa han som bor i Småland)

Östergötland, Jämtland, Småland, Skåne & Västergötland i nämnd ordning.

Tror inte att jag fällt något villt överhuvudtaget utanför dessa områden. (Om man inte räknar de man fällt med bilen...)

Publicerat

har väl inte lagtner så mycket tid på att fara runt och jaga rådjur, åker ja runt för att jaga så är fokusen på sånna vilt jag inte har på mina marker,

så har skjutit 90% av rådjuren här uppland och rästen på andra marken i västmanland ^_^

Publicerat

Skåne,Blekinge,Sörmland,Uppland,Dalarna.

/Mike

Publicerat

Ehh småland ^_^

Borta bra men hemma bäst B)

//

Publicerat
Ehh småland ^_^

Borta bra men hemma bäst B)

//

Svar från "passlös och resovillig"

För egen räkning, england, visst är det ett svenskt landskap?, vi har i alla fall invaderat där ett par gånger, skåne, östergötland, sthlm, uppland och så var det frågan om var Kungsör ligger, dvs inte i Sörmland, just det sen har jag nog iofs skjutit något i Sörmland med när jag tänker efter.

(sen jag har skjutit ett par i roslagen också, frågan är om inte det är ett separat landskap?)

/Christian

Publicerat
så var det frågan om var Kungsör ligger, dvs inte i Sörmland, just det sen har jag nog iofs skjutit något i Sörmland med när jag tänker efter.

/Christian

Du sköt i Västmanlands län och i Sörmlands landskap med en och samma kula. Kanske är en merit i sig... ^_^

mvh/Må

Publicerat

Aha, det var alltså en två härads bock?!

Visste att den var speciell ^_^

/Christian

Publicerat

I Sverige blir det nog bara Sörmland men sedan har jag ett till bra "svenskt landskap" i form av Salzburgerland i Österrike. Det funkar väl. ^_^

Publicerat

Måste väl säga att jag reser ganska mycket för att jaga men just rådjur har nog bara fallit i Närke. Möjligtvis Västergötland vet inte vart landskapsgränsen gick riktigt på min förra mark.

Publicerat
Måste väl säga att jag reser ganska mycket för att jaga men just rådjur har nog bara fallit i Närke. Möjligtvis Västergötland vet inte vart landskapsgränsen gick riktigt på min förra mark.

Då är du nästan som MaxW, han vet inte heller var gränserna på hans marker går... B)^_^

Publicerat

Västmanland och sörmland har jag klarat.

Publicerat
Då är du nästan som MaxW, han vet inte heller var gränserna på hans marker går... B):D

Nu var det landskapsgränsen jag pratade om B)

Dom andra gränserna hade jag koll på ;)

Publicerat
Nu var det landskapsgränsen jag pratade om :D

Dom andra gränserna hade jag koll på B)

Det har inte Max... B)

Publicerat

Halland har alla mina fallit

Publicerat

Hälsingland och Östergötland samt Tyskland.

Jag har lyckats skjuta räv i alla länder jag jagat, 3 st.

Publicerat
Då är du nästan som MaxW, han vet inte heller var gränserna på hans marker går... B):D

Jo, jag VET, men jag är inte så noga.. B)

Publicerat
Jo, jag VET, men jag är inte så noga.. B)

Åh fan... B):D

Publicerat

Skåne, Småland, Blekinge, Östergötland, Kujawy-Pomorze (gamla svensktrakter i Polen)....

Publicerat

Bara Uppland

Publicerat

norrbotten och småland=) en i var ände

Publicerat

Norrbotten(Gällivare-kiruna),Västerbotten,Uppsala,Stockholm,och i Vadstena (Östergötland?),Småland.

Publicerat
Helt ointressant förmodligen, men jag tänkte för ett tag sen om det fanns någon som lyckats skjuta rådjur i samtliga landskap...kanske inte här inne, men om man vill kan man väl skriva vilka man "klarat av".

västergötland, skåne och sörmland har jag betat av.

Skåne,Småland,Västmanland,Sörmland,Västergötland,Östergötland och Gotland