Publicerat November 16, 201015 yr Jag har en Krieghoff drilling (högerbössa) som jag ärvt efter farfar. Dock jagar jag inte med den pga att jag är vänsterskytt och det är rejält högergrepp på den. Så nu vill jag bygga en helt ny vänsterkolv (alternativt köpa en org. vänsterkolv om det finns till humant pris). Jag vill inte fördärva org. kolven så det är en helt ny som gäller. Känner ni till någon riktigt duktig kolvbyggare som har humana priser runt Småland eller Halland? Finns det inte i dom trakterna så får man ju utöka området men ju närmare desto bättre då man ju måste åka dit och prova ut vad man ska ha.
Publicerat November 16, 201015 yr Finns inte så många i Sverige som vill stocka om drillingar, av förklarliga skäl, M Tyrefors är en som gör bra arbeten iofs tar han gott om tid på sig, "kolvmakaren" på Robsoft och sen han 223 AI eller vad killen har för handle är båda två därutöver sådana som gör bra arbeten, tror även att "Dansken" på forat kan tänka sig ett sådant arbete. Om dessa verkar i din närhet har jag ingen aning om, utöver att Tyrefors har koja i Sthlm. /Christian
Publicerat November 18, 201015 yr Har du kollat med Gyttorp (f.d Småländska vapen)? Krieghofs generalagent. Dom har en väldigt kompetent verkstad, optikverkstad också för den delen. Kan du tänka dig att åka en bit eller skicka bössan så finns det ett antal duktiga smeder i landet som gör sådana jobb. Thomas i Forsa är riktigt bra. Han brukar jag själv anlita. Dock är det ju en bit att åka för dig. //Danne
Publicerat November 18, 201015 yr Författare Har du kollat med Gyttorp (f.d Småländska vapen)? Krieghofs generalagent.Dom har en väldigt kompetent verkstad, optikverkstad också för den delen. Kan du tänka dig att åka en bit eller skicka bössan så finns det ett antal duktiga smeder i landet som gör sådana jobb. Thomas i Forsa är riktigt bra. Han brukar jag själv anlita. Dock är det ju en bit att åka för dig. //Danne Gyttorp har jag inte kollat med. Det måste jag göra. Tack för tipset! Nackdelen med att skicka är ju att man inte kan prova ut hur kolven skall vara. Man vill ju att den ska passa ens egen kropp. Så inom 20 mil vill jag helst hitta någon duktig.
Publicerat November 18, 201015 yr Ulf "223 Ack Imp" bor i Nybro. Han finns här på forumet också men han syns sällan...
Publicerat November 18, 201015 yr Författare Ulf "223 Ack Imp" bor i Nybro. Han finns här på forumet också men han syns sällan... Sökte på 223 Ack Imp unde rmedlemmar men hittade inte någon med det användarnamnet.
Publicerat November 18, 201015 yr Sökte på 223 Ack Imp unde rmedlemmar men hittade inte någon med det användarnamnet. http://www.bossmakargillet.se/index.asp?li...edlem&ID=20 ulf.j.johansson @ telia.com /Christian N
Publicerat November 18, 201015 yr Författare http://www.bossmakargillet.se/index.asp?li...edlem&ID=20ulf.j.johansson @ telia.com /Christian N Jättetack!!
Publicerat November 18, 201015 yr Jo jag finns här oxå. Anders S du har svar i din mail. Christian N: Tack för länkningen.
Publicerat November 18, 201015 yr Jo jag finns här oxå. Anders S du har svar i din mail.Christian N: Tack för länkningen. Javisst fan... Du har ju annat nick här.
Publicerat November 19, 201015 yr Jo det på Robsoft kom väl till lite förhastat men det får man leva med.
Publicerat November 30, 201015 yr Det finns en kille som jobbar på torsbo Handels som tidigare varit på Sauer och tillverkat kolvarna till deras customvapen, det är ju inte allt för långt ifårn dig vad jag kan se. http://sauer.de/models-/sauer-individual/s...l-overview.html