Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hatsan Escort PS Double Magnum vs. Stoeger 2000

Featured Replies

Publicerat

Funderade på Hatsan Escort PS eller Hatsan Escort PS Magnum är det nåt att ha eller ?

Är enda skillnaden på dessa två att Magnumen har kal 12/89 jämfört med standarden som har 12/76 ?

Även funderat på Stoeger 2000 men vet inte riktigt där...............

Tips och funderingar tack !

// JägarNNNNNN

Publicerat
Funderade på Hatsan Escort PS eller Hatsan Escort PS Magnum är det nåt att ha eller ?

Är enda skillnaden på dessa två att Magnumen har kal 12/89 jämfört med standarden som har 12/76 ?

Även funderat på Stoeger 2000 men vet inte riktigt där...............

Tips och funderingar tack !

// JägarNNNNNN

Tja,jag har en Escort PS som jag är mycket nöjd med med. Har skjutit ca 3500 skott med utan problem.

Laddar t.o.m. om 20 grammare.

Finns två modeller av kal 12:magnum,12/76 och double magnum,12/89.

Publicerat

Escorten är väl ett relativt säkert kort om man ska tro forumet. Stoegern har det inte hörts mycket om. Kan tänka mig att du efter din tidigare tur vill ta det säkra före det osäkra...

Ta 12/76 räcker gott och väl och är enligt många onödigt även det. 12/70 räcker till allt. 89or kostar mer än 10 kr smällen och ger inte bättre resultat snarare ondare axel. Plus att det krävs mer gods för att klara av det ökade trycket vilket ger tyngre vapen.

Publicerat

Bara en liten sidonot är att en 89mm halvauto troligtvis har ännu svårare att ladda om 24g 70mm laddningar än den vanliga 76mm bössan. Detta pga den styvare rekylfjädern som är där för att hantera 89mm patronerna.

Beretta a400 och nya Browningen ska funka i vilket fall som helst (enligt tester) men de kostar en slant.

Och precis som Goven säger 12/89 pluggen kostar skjortan. Jag köpte en ask för att stilla testhungern när jag köpte min Supernova. De kostade 210:- för 10 patroner. Det är mycket pengar för hagelpatroner, som dessutom inte dödar effektivare än en vanlig Gyttorp 36g som kostar runt hälften.

Publicerat

eller så kollar u efter en begagnad beretta 391.

gallery_5318_7_257383.jpg

Publicerat

båda bössorna är bra men jag är mera såld för stoegern även kallad vursan i vissa platser.

det är en direkt benelli kopia. först blev vursan stämd för att dom stulit benellis intertia system patent men benelli blev överimponerad över hur bra bössorna var att dom köpte hela bolaget!

kompisen köpte en nu i sommras och det fungerar fint fint utan nå strul laddar allt du matar i den. blir en liknande för mig nästa år!

Publicerat
båda bössorna är bra men jag är mera såld för stoegern även kallad vursan i vissa platser.

det är en direkt benelli kopia. först blev vursan stämd för att dom stulit benellis intertia system patent men benelli blev överimponerad över hur bra bössorna var att dom köpte hela bolaget!

kompisen köpte en nu i sommras och det fungerar fint fint utan nå strul laddar allt du matar i den. blir en liknande för mig nästa år!

det vänder ju på steken. "well done" :lol:. Inertia är fina grejer och med benelli bakom, varför inte?

hitta lite i den här tråden. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20...16&start=20

Publicerat
postad 2003??

du blir dagens mud digger! :P

OJ :huh:

Va gammal stoegern var... kan ju ha hänt en del sedan dess :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.