Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Funderingar på McMillan, återförsäljare nu? & köp tips, alla tips mottages.

Featured Replies

Publicerat

Jo men visst det kliar i fixarnerven.. nu när säsongen snart är över så börjar projekten komma över en  ;D

Funderar på att skaffa mig en McMillan och undrar nu vem i detta avlångaland som kan tänkas saluföra McMillan?? ???, V&S har om jag inte minns helt galet lagt ner McM försäljningen.

All hjälp och alla tips motages mer än gärna. Någon som importerat själv? Isåfall skriv en rad eller två om hur det gick, tid, kostnad mm.

Färgen är tänkt som olivgrön album_pic.php?pic_id=1847, kommer nog bli jäkligt snyggt ihop med det rostfria :D

album_pic.php?pic_id=1846

SAKO 75:

"The Sako 75 is a reproduction of the factory stock, which may be one of the finest hunting stocks on the market today. It comes with a monte carlo and cheekpiece, small palm swell and uniquely designed fine line checkering. It can accommodate all factory Sako 75 actions with up to a #5 barrel contour. It is available in right and left hand."

Publicerat

De flesta vapensmeder värda namnet kan nog ordna en mcmillan till dig.

Personligen skulle jag ha satsat på någon av de här:

sako75Safari_lg.jpg

sakoClassic_lg.jpg

Farsan har f.ö. beställt den nedre till sin 75: i 6,5x55...

Publicerat

Kindbo! Enligt Mcmillan så tillverkar dom inte "classicen" till 75 lås!?? Är den beställd direkt från mcmillan, eller via någon återförsäljare? Låter lite konstigt iaf :-

Publicerat
Kindbo! Enligt Mcmillan så tillverkar dom inte "classicen" till 75 lås!?? Är den beställd direkt från mcmillan, eller via någon återförsäljare? Låter lite konstigt iaf :-

Har du mailat dem? Det strider nämligen mot de uppgifter jag har fått...

Jag kan dock ha blandat ihop dem även om jag inte tror det, jag skall höra med farsan.

Publicerat

Jo, enligt Dick Davis (har jag för mig att han heter), på mcmillan, kan dom inte passa in 75 lås i classicstocken på grund av vinkeln på lådstjärten. Annars hade jag beställt en stock bumms! ;D

Publicerat

Då får vi se vad det dyker upp för stock till farsans bössa... ;)

Publicerat
Då får vi se vad det dyker upp för stock till farsans bössa... ;)

Jo, den som lever får se ;D

Publicerat
  • Författare

>:( Jäkla trådkapare  ;D Nå e det nu nån annan som har nå tips om tex generalagent i sverige??

Publicerat

Kapar igen ;) Vad kostar en sån Mcmillan? ca pris?

Publicerat
>:( Jäkla trådkapare  ;D Nå e det nu nån annan som har nå tips om tex generalagent i sverige??

Som jag sa, hör med någon av de större smedjorna...

Jag tror inte det finns någon ny GA än ;)

Publicerat

Annars så är det toksimpelt att beställa direkt från McMillan :) Jag har gjort det et antal ggr utan problem.

Publicerat

Jag beställde en Mcmillan kolv till en Sako .243W genom Jan Backlund på Backlunds vapen i Strömsund.

Han tog hem kolven och passade in mekanismen i den. Han gjorde ett mycket bra jobb.

Om du inte vill beställa en direkt från fabriken så låt någon vapentekniker ta hem kolven och beställ inpassning och bäddning på en gång.

Drygt 5000 kronor kan man få räkna med innan allt är plastat och klart.

mvh Danne