Publicerat November 17, 201015 yr Har nu äntligen fått hem min 57'a och vad jag vet finns det bara Normas ammunition, (fabriksladdat), till 9.3x57? Eller har jag fel? Skriver för att få reda på om det finns andra alternativ. Finns Barnes TSX som "köpeskott" t ex? Tacksam för era svar
Publicerat November 17, 201015 yr Tror inte heller det finns annat är Norma färdigladdat. Om du inte laddar själv och absolut måste ha någonting häftigare än Oryx så kan du väl få någon att ladda åt dig. Det finns ju de som har licens för att ladda och sälja.
Publicerat November 17, 201015 yr Inte säker nu men det finns god chans att Blaser laddar sin CDP i 9,3x57 då R93 görs i kalibern. Värt att kolla upp?
Publicerat November 18, 201015 yr Författare Tror inte heller det finns annat är Norma färdigladdat. Om du inte laddar själv och absolut måste ha någonting häftigare än Oryx så kan du väl få någon att ladda åt dig. Det finns ju de som har licens för att ladda och sälja. Oryx är det inget fel på jag frågade mest av nyfikenhet. Inte säker nu men det finns god chans att Blaser laddar sin CDP i 9,3x57 då R93 görs i kalibern. Värt att kolla upp? det ska jag kolla upp! tack för tipset
Publicerat November 18, 201015 yr 18,5g Alaska är perfekt i dom farterna som köpeskotten erbjuder. 18 av 20 sitter i älgskinnet på väg ut... Åtminstone med org pipan/hva.
Publicerat November 18, 201015 yr 18,5g Alaska är perfekt i dom farterna som köpeskotten erbjuder. 18 av 20 sitter i älgskinnet på väg ut... Åtminstone med org pipan/hva. Kan inte annat än att hålla med, Normas Alaska i min orörda Husqvarna är en bra, dödlig kombination.
Publicerat November 21, 201015 yr Författare Men splittrar inte Alaskan gärna sig? Jag kommer ju använda 9.3'an på en del hundjakt med ställande och då vill jag inte att kulan splittras med tanke på hundens säkerhet.
Publicerat November 21, 201015 yr Men splittrar inte Alaskan gärna sig? Jag kommer ju använda 9.3'an på en del hundjakt med ställande och då vill jag inte att kulan splittras med tanke på hundens säkerhet. Hejsan. Har jagat med Alaska sen 96 i min 57a. Skjutit nån eller några älgar varje år sen dess. Har inte upplevt splitter förrän i år när jag sköt en kalv snett bakifrån genom bogarna perfekt lungträff men även ett par små hål i magsäcken 2-3cm stora. Hunden var ju max 10 meter från älgen....... Tänkte försöka få tag i Millforce huntings Vulcan ur deras Classic line till nästa höst och prova dom. Nån handladdare som provat Swift A-fame i 9,3x57?????? Niklas
Publicerat November 21, 201015 yr Hejsan.Har jagat med Alaska sen 96 i min 57a. Skjutit nån eller några älgar varje år sen dess. Har inte upplevt splitter förrän i år när jag sköt en kalv snett bakifrån genom bogarna perfekt lungträff men även ett par små hål i magsäcken 2-3cm stora. Hunden var ju max 10 meter från älgen....... Tänkte försöka få tag i Millforce huntings Vulcan ur deras Classic line till nästa höst och prova dom. Nån handladdare som provat Swift A-fame i 9,3x57??????[/b] Niklas http://www.drkeller.se/expansionstester
Publicerat November 21, 201015 yr http://www.drkeller.se/expansionstester Tackar. 16gram A-frame verkar ju funka i 57an också, har bra erfarenhet av dom i 30-06 praktiskt. Man måste kanske börja ladda själv.