Publicerat November 17, 201015 yr Monterade kamera igår fm på åteln, kunde hålla mig ända tills imorse Men fan vad kul! Det blir förbi imorgonbitti igen... //Daniel
Publicerat November 17, 201015 yr Monterade kamera igår fm på åteln, kunde hålla mig ända tills imorse Men fan vad kul! Det blir förbi imorgonbitti igen... //Daniel Kul! Är det regn på bilden eller är det något annat? Bara nyfiken! MVH
Publicerat November 17, 201015 yr Författare Kul! Är det regn på bilden eller är det något annat? Bara nyfiken! MVH Nä tveksam till regn eftersom det är -6 enligt kameran , men kan det vara dis? det var jäkligt disigt igår kväll.. Har även en del tomma bilder från 21:30 hur känslig är dessa kameror? Kan det vara ngt så litet som en fågel som flugit förbi eller måste det vara ngt så pass stort som en gris eller rå? //Daniel
Publicerat November 17, 201015 yr Galt 92,4kg och helt klart då skjutbar! Jepp! de är en galt men den väger nog närmare 93kg..
Publicerat November 18, 201015 yr Nä tveksam till regn eftersom det är -6 enligt kameran , men kan det vara dis? det var jäkligt disigt igår kväll..Har även en del tomma bilder från 21:30 hur känslig är dessa kameror? Kan det vara ngt så litet som en fågel som flugit förbi eller måste det vara ngt så pass stort som en gris eller rå? //Daniel kan säkerligen vara dis. angående de tomma bilderna kan det vara ett par anledningar: den första beror säkerligen på känsligheten och att kameran lägger av bilder när en fågel flyger förbi som du säker. det brukar vara en funktion på kamerorna där du ställer in känsligheten. är det inställt på det känsligaste så får iaf jag bilder på allt - och då menar jag allt - på åteln. det är i mina ögon inte hållbart i längden. testa dig fram - medium funkar bäst på mina kameror iaf. i gryning och skymning brukar mina kameror dra iväg ett par bilder trots tom åtel. betvivlar dock att detta var fallet hos dig då 21.30 är bra mycket senare än när solen har gett upp för dagen i mina trakter. lycka till - edit: hade nog inte satsat på att klippa första grisen som visar sig på åteln som jag utgår ifrån att de ovan skojar om att du ska göra ..
Publicerat November 18, 201015 yr Jo de är ju skoj bakom. Men nog tror jag det är en galt. Vikten bör ligga kring +90. Om man ska skjuta den kan vi tvista om. Beroende på va syfte är med åteln o grisjakten.
Publicerat November 18, 201015 yr Författare Imorse hade det varit 2 vuxna och 5 småttingar lägger ut bilder ikväll //Daniel
Publicerat November 18, 201015 yr Ögonmått? Mäter du från trynet upp i mitten av pannan och delar med 6,3 som är medelvärdet av en tredjedel av pannbenet, får du värdet 4,76. Sen medelvärdet mellan öronen gånger 4,76 och det blir 92,4.
Publicerat November 18, 201015 yr Mäter du från trynet upp i mitten av pannan och delar med 6,3 som är medelvärdet av en tredjedel av pannbenet, får du värdet 4,76. Sen medelvärdet mellan öronen gånger 4,76 och det blir 92,4. e du också akademiker??
Publicerat November 18, 201015 yr Nä tveksam till regn eftersom det är -6 enligt kameran , men kan det vara dis? det var jäkligt disigt igår kväll..Har även en del tomma bilder från 21:30 hur känslig är dessa kameror? Kan det vara ngt så litet som en fågel som flugit förbi eller måste det vara ngt så pass stort som en gris eller rå? //Daniel Jaha syntes inte att de var 6- ingen aning vad det kan vara:) Har ingen erfarenhet själv av åtelkameror. var bara nyfiken på vad det var på bilden:) Kanske är en fågel som gjort att den knäppt, ingen aning faktist. MVH
Publicerat November 18, 201015 yr Författare Imorse hade det varit 2 vuxna och 5 småttingar lägger ut bilder ikväll//Daniel Bilder från inatt
Publicerat November 19, 201015 yr Författare Nä mät en gång till då Galten väger max 80 kg... Tror ni att detta är en av de tidigare grisarna? Med tanke på att detta är på kvällen.. //Daniel