Publicerat November 18, 201015 yr Tjena. Ny på detta forum, hoppas på svar... Har en fågelbössa 6,5x284 Norma som jag vill använda till fågeljakt. Problemet: Norma säljer bara halvmantlad ammunition. Lösning: Handladdning... Men var får jag tag på rätt laddverktyg? Har RCBS- chuckmaster och har använt reddings verktyg tidigare med den. Kan man använda andra fabrikat?
Publicerat November 18, 201015 yr Tjena.Ny på detta forum, hoppas på svar... Har en fågelbössa 6,5x284 Norma som jag vill använda till fågeljakt. Problemet: Norma säljer bara halvmantlad ammunition. Lösning: Handladdning... Men var får jag tag på rätt laddverktyg? Har RCBS- chuckmaster och har använt reddings verktyg tidigare med den. Kan man använda andra fabrikat? jag skulle köpt ett forster från usa, du borde få hem det för ca 800 kr totalt.
Publicerat November 18, 201015 yr Alla fabrikat på laddverktyg passar i pressen men Redding är trevliga så varför inte fortsätta med det?
Publicerat November 18, 201015 yr Författare Alla fabrikat på laddverktyg passar i pressen men Redding är trevliga så varför inte fortsätta med det? Sant... Men var kan man få tag på rätt kaliber? Som jag förstått så är inte 6,5x284 Norma och 6,5x284 Winchester riktigt samma? Finns det nån hemsida till Forster?
Publicerat November 19, 201015 yr Sant... Men var kan man få tag på rätt kaliber? Som jag förstått så är inte 6,5x284 Norma och 6,5x284 Winchester riktigt samma?Finns det nån hemsida till Forster? Jag har inte riktigt koll vad som skiljer mellan dem men enligt google verkar det vara att norma varianten är standardiserad. Här brukar jag köpa min verktyg http://www.sinclairintl.com/.aspx/cid=5675...ucts/Rifle-Dies
Publicerat November 20, 201015 yr Författare PMJag ha laddverktyg och FABRIKSLADDAD hm ammunition Jimmy Ok, vilket pris hade du tänkt dig? Var har du fått tag på fabriksladdad? Vilken vikt?
Publicerat November 20, 201015 yr Ok, vilket pris hade du tänkt dig? Var har du fått tag på fabriksladdad? Vilken vikt? Kirunapatronen 9g helmatel 30-35st kvar. pris? vad vill du ge? vill hels böi av med allt till 284an isåfall /Jimmy