Publicerat November 19, 201015 yr Jag har nu fått hem en blindkolv från boberg. En klassisk varmint som jag tänkte sätt på min 6,5-a. Jag blev nu lite fundersam över i vilken ordning jag skall göra saker och ting.... -urgröpning/fräsning för pipkanal + låda -yttre anpassning till min beniga kropp -bakkappa -plastbäddning -????? ytbehandlingen kommer givetvis sist. Självklart kan man göra på olika sätt och vissa moment kan inte göras för än andra är färdiga, men det borde finnas en grov ordning för att inte åka på problem i ett senare skede av arbetet.....
Publicerat November 19, 201015 yr Tjenare! Först måste den fräsas ur för systemet sen kan du ta grovfilandet så att kolven passar, sen bäddar du och sist tar du ytfinish. EDIT: Ändrade texten lite då jag först inte såg att det var en blindkolv. EDIT igen: Bakkappan smackar du dit när du tar det sista grova så att den passar som en smäck. Det lilla sista åker av när du kör ytfinish. /Robban
Publicerat November 19, 201015 yr Borra för kolvbultar. Jä-igt viktigt att detta blir rätt. Utifrån dessa hål passas allt annat in. Passa in underbeslag Passa in låda och pipa Plastbädda rekylklack och lådtang om inte inpassningen är 100% Yttre form inkl bak-kappa, pistolgreppsroseter och framstocksknoppar. Porfyllning Nätskärning Slutfinish Så gör jag. Finns säkert andra varianter.