Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

snöcamo på gevär

Featured Replies

Publicerat

har köpt snöcamo till bössan å ska linda in den kan man linda in pipa med fram stocken?? såg en bil på en som ha de gjort de i nya jakt och vapen vet ju att pipan ska ligga fri.... nån som vet hur man kan göra ???? mvh//krille

Publicerat

Då det är oklart vilket vapen du har, hur stabilt systemet är osv,

är mitt råd det att du inte lindar/tejpar så att det blir någon press på pipan.

Hur du skall lösa det? Du får använda lite fantasi eller ge oss mer info.

/Christian

Publicerat

Körde med vit eltejp, där blir det iaf inga problem om man tejpar pipan, förutsatt att man inte tejpar så det blir press på pipan som Christian skriver. Dessutom är ju det enkelt och bra att tejpa igen mynningen med för att säkerställa att ingen snö kommer in och strular till det.

Publicerat

vart köpte du snöcamon?

Publicerat

jag har kört med det mesta i snöcamo väg och har inte märkt något bättre resultat med camo på bössan. sorry lite off topic.

det fastnar snö överallt bara tycker jag.

Publicerat

Av egen erfarenhet så har jag märkt av att camoflera bössan inte har så stor betydelse, men att camoflera din egen kropp

är mycket vitigare då det är en större yta att täka. om det är till topjakten du tänkt att ha cammo till bössans så täk för

dom största ytorna som tex: kolv,kikare och framstock. inte för att det spelar så stor roll om du själv kanske inte är vit

klädd?.

Är man mörkt kläd i ett vitt landskap och har bössan vitcamoflerad spelar det ingen roll då kroppen är mycket större och märks mycket tydligare.

Mitt tips är att skaffa ett vit camoställ och strunta i att camoflera bössan. ska du promt camoflera bössan så gör det enkelt och camoflera i delar istället för i helhet då spänningarna från tejpen kan ha negativ påverkan på precisionen.

mvh

Publicerat

om du har köpt samma som jag har så kan du linda den spänt och sova lugnt. den är som en självhäftande gasbinda, och jag har inte märkt någon skillnad i precisionen. jag har visserligen varmintpipa, men det ska väll inte göra någon skillnad. jag kör vit eltejp och gör kikarsiktet randigt, och det funkar asbra!!

Publicerat
om du har köpt samma som jag har så kan du linda den spänt och sova lugnt. den är som en självhäftande gasbinda, och jag har inte märkt någon skillnad i precisionen. jag har visserligen varmintpipa, men det ska väll inte göra någon skillnad. jag kör vit eltejp och gör kikarsiktet randigt, och det funkar asbra!!

Beror ju på hur stabilt system han har? Ta mig tex med min T3:a med fladdrig framstock som fuckade precisionen nå hemstkt.

Kan vara bra att testskjuta vapnet innan jakt då det kan skillja ganska mycket i träffläge då man tejpar hela systemet.

mvh

Publicerat
Beror ju på hur stabilt system han har? Ta mig tex med min T3:a med fladdrig framstock som fuckade precisionen nå hemstkt.

Kan vara bra att testskjuta vapnet innan jakt då det kan skillja ganska mycket i träffläge då man tejpar hela systemet.

mvh

okej, +1 på den. självklart så skall du skjuta in vapnet för att bekräfta att precisionen inte ädrats. glömde skriva det =)

Publicerat

Frys-/maskeringstejp!

Publicerat

Vit eltejp

mvh elektrikern..................................... :huh:

Publicerat
Lite off då men på tal om snöcamo.. är det någon som testat detta?? http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader...=&sida_nr=2

tänkte kanske testa att ha till rävlock osv.

den där snöcamon är helt underbar enligt mig!

tyst, smidig och lätt, bra camoflage och med vantar och hätta så är du camoflerad från topp till tå! riktigt bra kit enligt mig :huh:

använt den många gånger till rävjakten :D

• 2 weeks later...
Publicerat
Lite off då men på tal om snöcamo.. är det någon som testat detta?? http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader...=&sida_nr=2

tänkte kanske testa att ha till rävlock osv.

har beställt ett sånt till rävjakten:)