Hoppa till innehåll

Brno CZ 527 CARBINE kaliber 7,62x39 Nu Hemma


peppe73

Recommended Posts

Nu har jag fått hem min snutte, efter ett första intryck så måste jag säga att den verkar mycket lovande, fin slutstycksgång, bättre balans än jag trodde, magasinet sitter som en smäck, lätt o smidig. trycket är bra men är ställbart så det blir lite inställning av detta. Tror detta kommer att bli mitt favvo vapen. Det enda minus jag hittar är att säkringen (bakåtvända) klickar ljudligt vid osäkring. kikaren som sitter på är ett helia 3-9X 42. Har inte hunnit provskjuta än då jag inväntar riktiga medikamenter för en seriös in break.

/Peppe

post-4346-1290182054_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har en med , toppad med leupold 3-9*50 european , har du kollat vad du har för kaliber på pipan ? min är en .308 å inte en .311 som kalibern 7,62*39 ska va :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En sån klämde jag på när jag var hos "FlasyB" (robsoftare) och ställde till med oreda... Jäkligt smidig och trevlig liten pjäs som jag gärna själv skulle kunna tänka mig att ha. :D

En nackdel i mina ögon är bandyklubbe-kolven som dessutom är för kort för en lång rackare som jag. :D

Hur skjuter den och vad har du tänkt köra med för ammo? Det bästa vore ju att få en med 308:a throat...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det en helt orginal brno du har ? skulle ju vara jäkligt smutt att ha en 7,62x39 med samma kuldiameter som 308w:)

jag har en med , toppad med leupold 3-9*50 european , har du kollat vad du har för kaliber på pipan ? min är en .308 å inte en .311 som kalibern 7,62*39 ska va :-)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den jag har är en 311!! fick be säljaren kolla flera gånger med generalagenten innan det kom fram, då dom påstod att det var en 308.

Finns inte så mycket att välja på i kulväg men jag laddar, så det ska nog lösa sig. kommer nog att ladda den med Lapua HP och mega.

Jag har inte hunnit prova den än då jag väntar på break in grejor, sen kommer den att plastbäddas också. Detta kanske inte är ett precisionsmonster men nog tror jag att det går att få den skjuta bra för den typ av jakt jag ska ha den till.

Om ngn har laddata och erfarenheter om mer än lapua!? så är jag tacksam om ngn kan hjälpa till med detta.

MVH peppe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tyvär så är jag inte en av dom som laddar själv så jag får söka med ljus å lyckta för att hitta amm , den jag har med rätt amm så skjuter jag 3 skott i en klisterlapp på ca 100m

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...