Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jathi Jakt classic ställ

Featured Replies

Publicerat

Köpte nyss ett Jahti jakt ställ.

Prisvärt ställ, verkar vettigt, fick med keps, underställ och väst, allt för 1700 bagis. B)

Tycker dock att stället prasslar ganska mycket. B)

Gör det samma för er som har det? Blir det bättre när man använt det ett tag/tvättat det eller får man leva med prasslet helt enkelt? :D

Tänkte även köpa deras fodrade vintercammoställ men törs inte om det skulle visa sig vara lika prassligt :huh:

Prasslar väl inte tokmycket men nog för att vara irriterande om man ska smyga eller sitta tyst på pass/rävlock tex.....

Publicerat
Köpte nyss ett Jahti jakt ställ.

Prisvärt ställ, verkar vettigt, fick med keps, underställ och väst, allt för 1700 bagis. B)

Tycker dock att stället prasslar ganska mycket. B)

Gör det samma för er som har det? Blir det bättre när man använt det ett tag/tvättat det eller får man leva med prasslet helt enkelt? :D

Tänkte även köpa deras fodrade vintercammoställ men törs inte om det skulle visa sig vara lika prassligt :huh:

Prasslar väl inte tokmycket men nog för att vara irriterande om man ska smyga eller sitta tyst på pass/rävlock tex.....

tror den blir bättre efter första tvätten,tycker deras vinterställ är det bästa på marknaden i pris och funktion! finns inget annat märke som är nära dom!

Publicerat

Man får vad man betalar för ;)

Publicerat
  • Författare

Okey då får man testa att dänga in stället i tvättmaskin ikväll då kanske ;)

Publicerat

Jag är nu ingen markgrovis så jag har inte tvättat mitt så ofta men tyckte det tystna lite efter man hade nött in det en del.

Publicerat
  • Författare

Kanon!

Misstänkte det, mitt ställ är ju helt nytt. Gissar det är membranet som prasslar lite

Publicerat

Hmm. Ja man kanske får vad man betalar för.... Jag har haft mitt ställ i 3år nu. Lagom varmt. Byxorna funkar även om man är hundförare och går mycket men då blir jackan för varm. Yttertyget är lite revkänsligt. Har några taggtrådsskador på byxorna och där fransar det . Det fina med stället är att det är 100% vattentätt. Har gått i riktiga skitväder och även suttit på pass men inte en endaste gång har jag blivit blöt igenom. Jackan blir däremot ruskigt tung....Tycker det absolut är värt pengarna. Prasslade gjorde det nog lite i början men absolut inte sen.

Publicerat

Haha inte blivit blöt, isf ha du inte varit ute i dåligt väder heller, riktigt dåligt va de gäller vattentäthet tkr jag

Publicerat

Ha ha på dig själv ;) Jag säljer dom inte. Bara talar om hur mina är. :(

Publicerat

Jag tycker inte att mitt ställ har prasslat heller, men jag har det bara som reservkläder nu för att de blir så förbaskat tunga när de blir blöta, men det är egentligen det enda negativa jag har att säga.

Publicerat

Deras vinter fleec är grym enligt mig,riktigt skön och nått imellan vattentät och verkligen inte,men suger inte åt sig väta iaf..

Sen med alla kläder är dom lite stela i början..

Mina rivers west var så,chevalier,taiga är det än,pinewood/swedteam byxorna osv

Publicerat
Kanon

Sitter nu å funderar på att beställa deras Premium membrankänga

http://www.eratukku.net/jakt/product_info....products_id=183

Någon som har sådana?

Köpte en Premium känga för 3 (tror jag) år sedan, har fungerat fint för mig sedan dess. Bytte ut sulan till en med bättre dämpning för hälen efter ett år, men då har dom nästan använts dagligen. Går att ha i ganska kallt väder på vintern, verkar fortfarande hålla mina fötter rätt torra. Största orsaken till att jag köpte dom var att de fanns i nog stor storlek, men har då varit väldigt nöjd med dom.

Publicerat
  • Författare

Tack för all input. Efter mycket forskande och rådfrågande av vänner så blir det muck boot som vinterstövel och Nokia Tuura som höst/vår stövel.

Sen blir det lättare vandringskängor bara för vandring