Publicerat November 21, 201015 yr Goddag! I brist på jaktmöjligheter sitter jag och funderar över att byta min .30-06 mot en syntetbössa. Gärna i någon mindre kaliber men fortfarande klass 1. Tanken är att ha .375:an med Aimpoint till drevjakt och den nya bössan till vak och pyrsch. Sneglade lite i Vapenguiden och trillade in på Rem 700 Police LTR och SPS Tactical. Vad är skillnaden där? Prisskillnad på ca 3000, why? Tikkas syntetstockar är för sladdriga. Sako för dyra. Helfen si mir bitte mit ideen? Högaktningsfullt. /C
Publicerat November 21, 201015 yr Goddag!I brist på jaktmöjligheter sitter jag och funderar över att byta min .30-06 mot en syntetbössa. Gärna i någon mindre kaliber men fortfarande klass 1. Tanken är att ha .375:an med Aimpoint till drevjakt och den nya bössan till vak och pyrsch. Sneglade lite i Vapenguiden och trillade in på Rem 700 Police LTR och SPS Tactical. Vad är skillnaden där? Prisskillnad på ca 3000, why? Tikkas syntetstockar är för sladdriga. Sako för dyra. Helfen si mir bitte mit ideen? Högaktningsfullt. /C En rem seven syntet 308w. eller Hova syntet 308w, bra lätta bössor som skjuter bra.
Publicerat November 22, 201015 yr Författare Som jag skrev i någon annan tråd är jag just nu sugen på .270 win... För- och nackdelar? Rem. lockar men dåligt utbud i denna kaliber. Högaktningsfullt. /C
Publicerat November 25, 201015 yr Författare Skall ner till Torsbo i helgen... Klämma och känna blir det... Högaktningsfullt. /C